Tehokas markkinointiviestintä : Case: Kyreka
Mäki, Niko (2018)
Mäki, Niko
Vaasan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804184889
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804184889
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää millainen markkinointiviestintä tavoittaa
vaasalaiset. Lisäksi tarkoituksena oli selvittää mitä Vaasan alueelta puuttuu tai minkälaisia tuotteita/palveluita halutaan erikoiskalusteita tuotteita tuottavalta yritykseltä. Tutkimusongelmaa tarkasteltiin teorian avulla. Empiiria toteutettiin tässä tutki-muksessa kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena.
Teoriaosuudessa tarkastellaan kattavasti markkinointiviestintään liittyviä osa-alueita. Lisäksi teoriassa käydään tarkemmin läpi niitä markkinointiviestinnän keinoja, joita toimeksiantaja olisi valmis hyödyntämään. Teoriaosuuden lopussa kootaan yhteen tärkeimmät seikat, jotka liittyvät markkinointiviestintään.
Tutkimustuloksista käy ilmi mitkä markkinointiviestinnän keinot tavoittavat par-haiten vaasalaiset. Lisäksi käy ilmi kehitysehdotuksia niin nettisivujen toimivuu-teen kuin yleisesti erikoiskalusteita valmistavan yrityksen toimintaan. Saatujen tu-losten avulla Kyreka pystyy kohdistamaan markkinointiviestinnän oikeisiin kanaviin.
vaasalaiset. Lisäksi tarkoituksena oli selvittää mitä Vaasan alueelta puuttuu tai minkälaisia tuotteita/palveluita halutaan erikoiskalusteita tuotteita tuottavalta yritykseltä. Tutkimusongelmaa tarkasteltiin teorian avulla. Empiiria toteutettiin tässä tutki-muksessa kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena.
Teoriaosuudessa tarkastellaan kattavasti markkinointiviestintään liittyviä osa-alueita. Lisäksi teoriassa käydään tarkemmin läpi niitä markkinointiviestinnän keinoja, joita toimeksiantaja olisi valmis hyödyntämään. Teoriaosuuden lopussa kootaan yhteen tärkeimmät seikat, jotka liittyvät markkinointiviestintään.
Tutkimustuloksista käy ilmi mitkä markkinointiviestinnän keinot tavoittavat par-haiten vaasalaiset. Lisäksi käy ilmi kehitysehdotuksia niin nettisivujen toimivuu-teen kuin yleisesti erikoiskalusteita valmistavan yrityksen toimintaan. Saatujen tu-losten avulla Kyreka pystyy kohdistamaan markkinointiviestinnän oikeisiin kanaviin.