Myynnin ja markkinoinnin keinoja personal trainerille
Kivelä, Aki (2018)
Kivelä, Aki
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804164737
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804164737
Tiivistelmä
Personal trainerin ammatti on vielä melko tuore ammattinimike Suomessa. Ammatista ei löydy vielä toistaiseksi hirveästi tutkittua dataa. Kyseinen ammattikunta on kuitenkin koko ajan kasvava ja kilpailu alalla on kovaa. Terveysbuumi on Suomessa valtavaa ja ihmiset todella haluavat kiinnittää huomiota omaan hyvinvointiinsa ja pysyä terveinä. Tämän seurauksena alalle on syntynyt kova tarve ammattitaitoisille personal trainereille. Kova tarve palvelulle on myös synnyttänyt alalle kovan kilpailun. Personal trainereiden täytyy todella kiinnittää huomiota omaan myyntiinsä, sekä markkinointiinsa, etteivät he jää kovan kilpailun keskellä jalkoihin.
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi personal trainerin myynnin ja markkinoinnin keinoja. Työn tavoitteena on selvittää, että mitä keinoja personal trainerit käyttävät tällä hetkellä myydessään, sekä markkinoidessaan omia palveluitaan. Työn tavoitteena on myös antaa työkaluja alalla toimiville ja tuoda uusia ideoita myynnin ja markkinoinnin pariin.
Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisesti ja aineiston keräämisessä käytettiin puolistrukturoituja teemahaastatteluja. Kysymysrunko haastatteluihin, sekä myös haastattelujen teemat olivat etukäteen tarkasti harkittuja. Haastateltavia oli tässä työssä neljä kappaletta. Teemahaastattelut suoritettiin puhelimitse.
Teemahaastattelujen pohjalta tutkimukseen saatiin tieto siitä, että mitä myynti ja markkinointikeinoja personal trainerit käyttävät tällä hetkellä ja sitä kautta tutkimuksen suorittaja pystyi oma pohdinnassaan antamaan parannusehdotuksia tutkimusongelman suhteen.
Tutkimustuloksissa tuli hyvin esille se, että miten personal trainerit myyvät ja markkinoivat palveluitaan ja mitä mahdollisia parannusmahdollisuuksia tälle saralle löytyy.
Työssä käydään läpi myös tutkimuksen validiteettia, sekä reliabiliteettia. Omassa pohdinnassa työn tekijä myös antaa omia parannusehdotuksiaan tutkimusongelman tiimoilta. Omassa pohdinnassa käydään myös jatkotutkimustarpeita, sekä tutkimuksen suorittaja arvioi omaa kehitystään opinnäytetyöprosessin aikana.
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi personal trainerin myynnin ja markkinoinnin keinoja. Työn tavoitteena on selvittää, että mitä keinoja personal trainerit käyttävät tällä hetkellä myydessään, sekä markkinoidessaan omia palveluitaan. Työn tavoitteena on myös antaa työkaluja alalla toimiville ja tuoda uusia ideoita myynnin ja markkinoinnin pariin.
Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisesti ja aineiston keräämisessä käytettiin puolistrukturoituja teemahaastatteluja. Kysymysrunko haastatteluihin, sekä myös haastattelujen teemat olivat etukäteen tarkasti harkittuja. Haastateltavia oli tässä työssä neljä kappaletta. Teemahaastattelut suoritettiin puhelimitse.
Teemahaastattelujen pohjalta tutkimukseen saatiin tieto siitä, että mitä myynti ja markkinointikeinoja personal trainerit käyttävät tällä hetkellä ja sitä kautta tutkimuksen suorittaja pystyi oma pohdinnassaan antamaan parannusehdotuksia tutkimusongelman suhteen.
Tutkimustuloksissa tuli hyvin esille se, että miten personal trainerit myyvät ja markkinoivat palveluitaan ja mitä mahdollisia parannusmahdollisuuksia tälle saralle löytyy.
Työssä käydään läpi myös tutkimuksen validiteettia, sekä reliabiliteettia. Omassa pohdinnassa työn tekijä myös antaa omia parannusehdotuksiaan tutkimusongelman tiimoilta. Omassa pohdinnassa käydään myös jatkotutkimustarpeita, sekä tutkimuksen suorittaja arvioi omaa kehitystään opinnäytetyöprosessin aikana.