Digitaalisen markkinointiviestinnän kehittäminen : Case: Room Escape Finland Oy
Rantakivi, Elina; Pasuri, Emilia (2018)
Rantakivi, Elina
Pasuri, Emilia
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804154697
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804154697
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aihe syntyi kirjoittajien yhteisestä näkemyksestä työpaikkansa tarpeesta markkinoinnin kehittämiseen. Toimeksiantajana opinnäytetyölle toimi Room Escape Finland Oy. Tavoitteena työssä oli löytää erilaisia keinoja, kuinka yritys onnistuu erottautumaan kilpailijoista ja saamaan uusia asiakkaita. Opinnäytetyössä keskitytään brändin kasvattamiseen ja digitaalisen markkinointiviestinnän kehittämiseen.
Opinnäytetyö on rakennettu vetoketjumallilla. Vetoketju mahdollistaa teorian käsittelyn perään heti yrityksen käsittelyn samasta aiheesta, jolloin lukijan ei tarvitse selata sivuja taaksepäin. Tietoa kerättiin haastattelun, havainnoinnin ja asiakaspalautteiden kautta. Room Escapen päälliköille järjestettiin haastattelu kirjoittajien aloitteesta, missä selvitettiin yrityksen näkemyksiä markkinoinnista. Työssä näkyy myös kirjoittajien yli kahden vuoden kokemus Room Escapen työntekijöinä.
Toimeksiantajalle syntyi lopputuotoksena vihkonen, joka sisältää ohjeita havaittuihin digitaalisen markkinointiviestinnän kehityskohtiin. Vihkoseen kerättiin toimeksiantajalle havainnollistavat työkalut ja mallit markkinointiviestien hoitamiseen tulevaisuudessa. Toimeksiantajan toivotaan hyötyvän uusista näkökulmista markkinointiin ja kokeilevan niitä ennakkoluulottomasti.
Opinnäytetyö on rakennettu vetoketjumallilla. Vetoketju mahdollistaa teorian käsittelyn perään heti yrityksen käsittelyn samasta aiheesta, jolloin lukijan ei tarvitse selata sivuja taaksepäin. Tietoa kerättiin haastattelun, havainnoinnin ja asiakaspalautteiden kautta. Room Escapen päälliköille järjestettiin haastattelu kirjoittajien aloitteesta, missä selvitettiin yrityksen näkemyksiä markkinoinnista. Työssä näkyy myös kirjoittajien yli kahden vuoden kokemus Room Escapen työntekijöinä.
Toimeksiantajalle syntyi lopputuotoksena vihkonen, joka sisältää ohjeita havaittuihin digitaalisen markkinointiviestinnän kehityskohtiin. Vihkoseen kerättiin toimeksiantajalle havainnollistavat työkalut ja mallit markkinointiviestien hoitamiseen tulevaisuudessa. Toimeksiantajan toivotaan hyötyvän uusista näkökulmista markkinointiin ja kokeilevan niitä ennakkoluulottomasti.