Germany as a Market Field – Case Makulaku Lakritsa Oy
Mars, Tiia (2018)
Mars, Tiia
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804134656
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804134656
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus on selvittää, kuinka suomalainen tuote saadaan vietyä saksan markkina-alueelle. Mitkä ovat jakelukanavat ja niiden mahdollisuudet, mikä on tällä hetkellä markkinatilanne kohdemaassa ja miten tuote kannattaisi sinne markkinoida.
Opinnäytetyö on tehty yhteistyössä toimeksiantavan yrityksen Makulaku lakritsa Oy:n kanssa, joka toimii Makuafoods Oy:n alaisuudessa. Vientituotteena tässä opinnäytetyössä käsitellään Happy Reindeer-nimistä luomulakritsaa. Ja kuten aiemmin mainittu, kohdemarkkina-alueena toimii Saksa.
Opinnäytetyö sisältää esittelyn Makulaku lakritsa Oy:stä sekä kohdetuotteesta Happy Reindeer. Lisäksi opinnäytetyöstä löytyy analysointi saksasta kohdemaana. Tämän jälkeen perehdytään teoriaosuuteen tuotteen markkinoinnista ja uudelle markkina-alueelle siirtymisestä, samalla kertoen kuinka nämä tekijät vaikuttavat toimeksiantajayritykseen. Opinnäytetyö sisältää myös tutkimusosuuden.
Opinnäytetyö on tehty yhteistyössä toimeksiantavan yrityksen Makulaku lakritsa Oy:n kanssa, joka toimii Makuafoods Oy:n alaisuudessa. Vientituotteena tässä opinnäytetyössä käsitellään Happy Reindeer-nimistä luomulakritsaa. Ja kuten aiemmin mainittu, kohdemarkkina-alueena toimii Saksa.
Opinnäytetyö sisältää esittelyn Makulaku lakritsa Oy:stä sekä kohdetuotteesta Happy Reindeer. Lisäksi opinnäytetyöstä löytyy analysointi saksasta kohdemaana. Tämän jälkeen perehdytään teoriaosuuteen tuotteen markkinoinnista ja uudelle markkina-alueelle siirtymisestä, samalla kertoen kuinka nämä tekijät vaikuttavat toimeksiantajayritykseen. Opinnäytetyö sisältää myös tutkimusosuuden.