CBM Delivery Governance : Case: Wärtsilä Technical Service, Power System Service
Backgren, Julia (2018)
Backgren, Julia
Yrkeshögskolan Novia
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804034040
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804034040
Tiivistelmä
When replacing a digital platform within Wärtsilä Technical Service, Power System Service, a new service will be offered to the customer. The main purpose of this thesis is to create work processes for the delivery of the new service and to also constitute a stakeholder analysis for the new service. The aim with the processes is to clarify how the delivery governance of the new service will be managed.
The method of performing this work can be characterized as a qualitative method. The data has been collected through meetings with employees in Wärtsilä, as well as through other sources within the company. Tools that have been used are PowerPoint and Visio, where PowerPoint has been used for the stakeholder analysis and Visio for the work processes.
The result of this thesis is the design of the work processes for the new service and how the continued work should proceed to achieve fully approved processes. The work has also resulted in a stakeholder analysis where stakeholder collaboration with the department CBM 4Stroke & Aux is presented. This analysis has given rise to the work processes. The work processes describes the delivery governance and they are necessary for the department to be approved as a service supplier by different classification societies. Vid byte av en digital plattform inom Wärtsilä Technical Service, Power System Service, kommer en ny service att kunna erbjudas till kunden. Huvudsyftet med detta examensarbetet är att skapa arbetsprocesser för leveransen av den nya servicen och att även utföra en intressentanalys för servicen. Målet med processerna är att de ska förtydliga hur leveransstyrningen av den nya servicen ska skötas.
Metoden för att utföra detta arbete kan karakteriseras som en kvalitativ metod. Datan har samlats in genom möten med anställda inom Wärtsilä, samt genom andra källor inom företaget. Verktyg som har använts är PowerPoint och Visio, där PowerPoint har använts till intressentanalysen och Visio till arbetsprocesserna.
Resultatet av detta examensarbete är utformingen av arbetsprocesserna för den nya servicen och hur det fortsatta arbetet bör se ut för att uppnå helt godkända processer. Arbetet har även resulterat i en intressentanalys där intressenternas samverkan med avdelningen CBM 4Stroke & Aux presenteras. Denna analys har legat som grund för arbetsprocesserna. Arbetsprocesserna beskriver leveransstyrningen och behövs för att avdelningen ska kunna godkännas som serviceleverantör av olika klassificeringssällskap.
The method of performing this work can be characterized as a qualitative method. The data has been collected through meetings with employees in Wärtsilä, as well as through other sources within the company. Tools that have been used are PowerPoint and Visio, where PowerPoint has been used for the stakeholder analysis and Visio for the work processes.
The result of this thesis is the design of the work processes for the new service and how the continued work should proceed to achieve fully approved processes. The work has also resulted in a stakeholder analysis where stakeholder collaboration with the department CBM 4Stroke & Aux is presented. This analysis has given rise to the work processes. The work processes describes the delivery governance and they are necessary for the department to be approved as a service supplier by different classification societies.
Metoden för att utföra detta arbete kan karakteriseras som en kvalitativ metod. Datan har samlats in genom möten med anställda inom Wärtsilä, samt genom andra källor inom företaget. Verktyg som har använts är PowerPoint och Visio, där PowerPoint har använts till intressentanalysen och Visio till arbetsprocesserna.
Resultatet av detta examensarbete är utformingen av arbetsprocesserna för den nya servicen och hur det fortsatta arbetet bör se ut för att uppnå helt godkända processer. Arbetet har även resulterat i en intressentanalys där intressenternas samverkan med avdelningen CBM 4Stroke & Aux presenteras. Denna analys har legat som grund för arbetsprocesserna. Arbetsprocesserna beskriver leveransstyrningen och behövs för att avdelningen ska kunna godkännas som serviceleverantör av olika klassificeringssällskap.