Myyntipsykologia kuluttajakaupassa
Klemettilä, Emppu (2018)
Klemettilä, Emppu
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803133316
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803133316
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia kuluttajan ostopäätökseen vaikuttavia psykolo-gisia tekijöitä.
Työssä käydään läpi myyntipsykologian historiaa lyhyesti ja selvitetään, miten myyntipsy-kologia on ajan saatossa muuttunut. Opinnäytetyössä tarkastellaan myös erilaisia psykolo-gisia taktiikoita, joiden avulla päästään kaupankäyntitilanteessa haluttuun päämäärään. Eri-laiset psykologiset taktiikat toimivat eri tavalla erilaisiin ihmisryhmiin.
Opinnäytetyö käsittelee psykologisia tekijöitä myyntitilanteessa kasvotusten ja verkossa. Työssä vertaillaan, miten erilaiset myyntipsykologian tekniikat eroavat kasvotusten käydys-sä kaupankäynnissä ja digitaalisessa ympäristössä.
Työssä käydään läpi myyntipsykologian historiaa lyhyesti ja selvitetään, miten myyntipsy-kologia on ajan saatossa muuttunut. Opinnäytetyössä tarkastellaan myös erilaisia psykolo-gisia taktiikoita, joiden avulla päästään kaupankäyntitilanteessa haluttuun päämäärään. Eri-laiset psykologiset taktiikat toimivat eri tavalla erilaisiin ihmisryhmiin.
Opinnäytetyö käsittelee psykologisia tekijöitä myyntitilanteessa kasvotusten ja verkossa. Työssä vertaillaan, miten erilaiset myyntipsykologian tekniikat eroavat kasvotusten käydys-sä kaupankäynnissä ja digitaalisessa ympäristössä.