Mobiilipelin käyttöliittymä Unreal Enginellä
Inkeroinen, Jesse (2018)
Inkeroinen, Jesse
Oulun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201802152499
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201802152499
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli toteuttaa mobiilipeli Unreal Enginellä ja syventyä sen käyttöliittymään. Peliprojekti nimeltään ”EscaPIG” saatiin tehtyä ja julkaistua Google Play -kauppaan.
Käyttöliittymää tarkasteltiin avaamalla henkilökohtaisia suunnitelmia ja ideointia niiden takana. Projektin käyttöliittymät käydään läpi tekstissä.
Projektin tuottamisen aikana huomioitiin erilaisia Android- ja mobiililaitteiden eroja, jotka vaikuttavat käyttöliittymään. Tekstissä käsiteltiin myös, miten käyttöliittymää pitäisi muuttaa, jos peli tuotettaisiin muulle kuin mobiilialustalle.
Käyttöliittymää tarkasteltiin avaamalla henkilökohtaisia suunnitelmia ja ideointia niiden takana. Projektin käyttöliittymät käydään läpi tekstissä.
Projektin tuottamisen aikana huomioitiin erilaisia Android- ja mobiililaitteiden eroja, jotka vaikuttavat käyttöliittymään. Tekstissä käsiteltiin myös, miten käyttöliittymää pitäisi muuttaa, jos peli tuotettaisiin muulle kuin mobiilialustalle.