Vasaramäen alakoulun Kodin ja koulun päivän järjestäminen yhteistyössä kirjaston kanssa
Leskelä, Heidi (2018)
Leskelä, Heidi
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201802132410
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201802132410
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on raportoida Vasaramäen alakoulun Kodin ja koulun päivän suunnittelusta, toteutuksesta ja jälkimarkkinoinnista. Tavoitteena on myös arvioida tapahtuman onnistumista sekä nostaa esiin kehittämisen kohteita ja uusia ideoita. Lisäksi työssä käsitellään tapahtuman järjestämisen, yhteistyön, innostuksen ja innostamisen teoriaa. Työn toimeksiantajana toimii Turun kaupunginkirjasto.
Oli tapahtuma millainen tahansa, on sillä aina tietyt vaatimuksensa. Yhteistyöllä järjestettävä tapahtuma tuo mukanaan omat haasteensa, mutta myös hyötynsä. Hyvä suunnittelu on tärkeää, sillä se takaa onnistuneen tapahtuman. Kirjasto järjestää tapahtumia vuosi vuodelta yhä enemmän ja mukana on paljon erilaisia yhteistyökumppaneita.
Opinnäytetyötä varten on haastateltu Vasaramäen alakoulun Kodin ja koulun päivän järjestäjiä sekä toteutettu verkkokyselyt tapahtuman osallistujille Webropol-kyselytutkimustyökalun avulla.
Kodin ja koulun päivä on valtakunnallinen tapahtuma, mitä päiväkodit, koulut ja oppilaitokset viettävät yhdessä kotien kanssa. Vapaamuotoisen tapahtuman tavoitteita ovat kohtaaminen sekä lapsen kasvun ja oppimisen tukeminen. Vasaramäen alakoulun syyskuussa 2017 vietetyn Kodin ja koulun päivän järjestelyistä vastasivat koulu ja Skanssi–Uittamo-aluetiimi yhdessä. Koululle tapahtuma oli tärkeä yhteistyöpäivä kotien kanssa, tänä vuonna tavoitteena oli myös osallistamisen kokemuksen vahvistaminen. Aluetiimin tavoitteena oli markkinoida Turun vapaa-aikatoimialan palveluita.
Kerätyn palautteen perusteella tapahtuma oli onnistunut niin järjestäjien kuin osallistujienkin mielestä. Tulevia tapahtumia suunniteltaessa huomiota kannattaa kiinnittää tapahtuman aikatauluttamiseen sekä järjestäjien riittävään määrään ja aktiiviseen yhteydenpitoon. Kodin ja koulun päivä antaa lukemattomat mahdollisuudet toteuttaa erilaista yhteistyötä ja tehdä näin tapahtumasta ikimuistoisen.
Oli tapahtuma millainen tahansa, on sillä aina tietyt vaatimuksensa. Yhteistyöllä järjestettävä tapahtuma tuo mukanaan omat haasteensa, mutta myös hyötynsä. Hyvä suunnittelu on tärkeää, sillä se takaa onnistuneen tapahtuman. Kirjasto järjestää tapahtumia vuosi vuodelta yhä enemmän ja mukana on paljon erilaisia yhteistyökumppaneita.
Opinnäytetyötä varten on haastateltu Vasaramäen alakoulun Kodin ja koulun päivän järjestäjiä sekä toteutettu verkkokyselyt tapahtuman osallistujille Webropol-kyselytutkimustyökalun avulla.
Kodin ja koulun päivä on valtakunnallinen tapahtuma, mitä päiväkodit, koulut ja oppilaitokset viettävät yhdessä kotien kanssa. Vapaamuotoisen tapahtuman tavoitteita ovat kohtaaminen sekä lapsen kasvun ja oppimisen tukeminen. Vasaramäen alakoulun syyskuussa 2017 vietetyn Kodin ja koulun päivän järjestelyistä vastasivat koulu ja Skanssi–Uittamo-aluetiimi yhdessä. Koululle tapahtuma oli tärkeä yhteistyöpäivä kotien kanssa, tänä vuonna tavoitteena oli myös osallistamisen kokemuksen vahvistaminen. Aluetiimin tavoitteena oli markkinoida Turun vapaa-aikatoimialan palveluita.
Kerätyn palautteen perusteella tapahtuma oli onnistunut niin järjestäjien kuin osallistujienkin mielestä. Tulevia tapahtumia suunniteltaessa huomiota kannattaa kiinnittää tapahtuman aikatauluttamiseen sekä järjestäjien riittävään määrään ja aktiiviseen yhteydenpitoon. Kodin ja koulun päivä antaa lukemattomat mahdollisuudet toteuttaa erilaista yhteistyötä ja tehdä näin tapahtumasta ikimuistoisen.