Vastuullista viestintää, hyväntekeväisyysjärjestön digitaalinen viestintä : case Solidaarisuus
Kouvo, Akseli (2018)
Kouvo, Akseli
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201802122361
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201802122361
Tiivistelmä
Hyväntekeväisyysjärjestöt ovat murroksessa. Viestintä on siirtynyt keräyslippaiden luota internetiin.
Kun viestintäkenttä muuttuu digitaaliseksi, non profit -organisaation kaltaiset toimijat kohtaavat uudenlaisia haasteita. Organisaation tulee siirtyä vuorovaikutteisempaan viestintään ja ottaa haltuun digitaalisen viestinnän koko kirjo. Viestintäkanavia on jo kymmeniä, ja yksi viesti taistelee näkyvyydestä tuhansien muiden viestien kanssa.
Samalla sekä internettiin siirtynyt viestintä että markkinointi tarjoavat non profit -organisaatiolle loistavat puitteet tavoittaa enemmän edullisemmin. Digitaalisen viestinnän myötä viestintä voi olla paljon vuorovaikutteisempaa, nopeampaa ja tehokkaampaa.
Siirtyminen ei-digitaalisesta viestinnästä digitaaliseen ei tapahdu hetkessä, ja se vaatii usein sekä perehtymistä asiaan että viestintäsuunnitelman tekoa, josta käy ilmi, kuinka, miten ja milloin tulisi viestiä.
Opinnäytetyö tutkii non profit -organisaatioiden digitaalisen viestinnän erityispiirteitä sekä sitä, kuinka NPO:n tulisi viestiä digitaalisessa ympäristössä Solidaarisuus-järjestölle tehdyn digitaalisen viestintäsuunnitelman kautta.
Kun viestintäkenttä muuttuu digitaaliseksi, non profit -organisaation kaltaiset toimijat kohtaavat uudenlaisia haasteita. Organisaation tulee siirtyä vuorovaikutteisempaan viestintään ja ottaa haltuun digitaalisen viestinnän koko kirjo. Viestintäkanavia on jo kymmeniä, ja yksi viesti taistelee näkyvyydestä tuhansien muiden viestien kanssa.
Samalla sekä internettiin siirtynyt viestintä että markkinointi tarjoavat non profit -organisaatiolle loistavat puitteet tavoittaa enemmän edullisemmin. Digitaalisen viestinnän myötä viestintä voi olla paljon vuorovaikutteisempaa, nopeampaa ja tehokkaampaa.
Siirtyminen ei-digitaalisesta viestinnästä digitaaliseen ei tapahdu hetkessä, ja se vaatii usein sekä perehtymistä asiaan että viestintäsuunnitelman tekoa, josta käy ilmi, kuinka, miten ja milloin tulisi viestiä.
Opinnäytetyö tutkii non profit -organisaatioiden digitaalisen viestinnän erityispiirteitä sekä sitä, kuinka NPO:n tulisi viestiä digitaalisessa ympäristössä Solidaarisuus-järjestölle tehdyn digitaalisen viestintäsuunnitelman kautta.