Markkinointiautomaation strategia IT-alan startupille
Mikkola, Janita (2017)
Mikkola, Janita
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017122222513
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017122222513
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin Netwell Oy:lle. Tehtävänä oli luoda yrityksen työviestintäpalvelu SwingIOlle markkinointiautomaation strategia. Opinnäytetyön tutkimuksen sekä strategian perimmäisenä tavoitteena oli saada tietoa, jonka avulla pyritään nostamaan palvelun myyntiä.
Teoriapohjana käytettiin verkkolähteistä löytyvää tietoa painettujen aineistojen vähyyden takia. Teoriassa keskityttiin rajatusti kahteen digimarkkinoinnin alueeseen: markkinointiau-tomaatioon ja inbound-markkinointiin. Näiden kahden aiheen lisäksi haettiin tietoa ostaja-persoonista, mikä toimi pohjana tutkimuksen toteuttamiselle.
Teoriapohjana käytettiin verkkolähteistä löytyvää tietoa painettujen aineistojen vähyyden takia. Teoriassa keskityttiin rajatusti kahteen digimarkkinoinnin alueeseen: markkinointiau-tomaatioon ja inbound-markkinointiin. Näiden kahden aiheen lisäksi haettiin tietoa ostaja-persoonista, mikä toimi pohjana tutkimuksen toteuttamiselle.