Pitch materials for video games : case Hear No Evil
Kuusisto, Joni (2017)
Kuusisto, Joni
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017122022169
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017122022169
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Rockodile Gamesin videopelin Hear No Evilin esittelymateriaaleja vuodelle 2018. Työ toteutettiin tutkimalla Rockodile Gamesin vuoden 2017 esittelymateriaaleja ja johtaa niistä hyväksi todettuja tapoja laadukkaiden esittelymateriaalien tekemiseksi videopeleille.
Työ esittelee videopelien esittelyn perusteet ja, sen miten esittelymateriaaleja luodaan tehokkaasti. Työssä esitellään kolme yleisintä videopelien esittelymateriaalityyppiä ja tarkastellaan niiden rakennetta, sisältöä ja formaattia. Työ kertoo, myös mitä pelijulkaisijat etsivät esiteltävistä peleistä ja miten pelistä saadaan houkuttelevampi julkaisijoille. Työssä käytetään hyväksi pelijulkaisijoiden antamaa palautetta Rockodile Gamesin esittelemälle pelille Hear No Evilille. Rockodile Gamesin vuoden kestänyt esittelyprosessi ja siitä käteen jääneet opit esitellään lukijalle.
Esittelymateriaalien kehittämisen tuloksena Rockodile Games sai vuoden 2017 viimeisissä pelitapahtumissa huomattavasti parempaa palautetta pelijulkaisijoilta ja onnistui löytämään myyvän konseptin omaan peliinsä. Yrityksen peli-esittelymateriaalien laatu ja rakenne paranivat huomattavasti vuoden aikana. Rockodile Games jatkaa Hear No Evil –pelinsä esittelyä vuonna 2018.
Opinnäytetyössä esitelty rakenne pelin esittelymateriaaleille ei välttämättä sovi kaikille peleille, mutta antaa hyvän pohjan oman materiaalin rakentamiseen. Jokainen esiteltävä peli on uniikki kokonaisuus, mikä tulisi ottaa huomioon esittelymateriaaleja suunniteltaessa. Yksi tärkeimmistä konsepteista, minkä Rockodile Games oppi vuoden 2017 aikana on pelin uniikkiuden esittelyn tärkeys sekä visuaalisesti näyttävien esittelymateriaalien luominen.
Työ esittelee videopelien esittelyn perusteet ja, sen miten esittelymateriaaleja luodaan tehokkaasti. Työssä esitellään kolme yleisintä videopelien esittelymateriaalityyppiä ja tarkastellaan niiden rakennetta, sisältöä ja formaattia. Työ kertoo, myös mitä pelijulkaisijat etsivät esiteltävistä peleistä ja miten pelistä saadaan houkuttelevampi julkaisijoille. Työssä käytetään hyväksi pelijulkaisijoiden antamaa palautetta Rockodile Gamesin esittelemälle pelille Hear No Evilille. Rockodile Gamesin vuoden kestänyt esittelyprosessi ja siitä käteen jääneet opit esitellään lukijalle.
Esittelymateriaalien kehittämisen tuloksena Rockodile Games sai vuoden 2017 viimeisissä pelitapahtumissa huomattavasti parempaa palautetta pelijulkaisijoilta ja onnistui löytämään myyvän konseptin omaan peliinsä. Yrityksen peli-esittelymateriaalien laatu ja rakenne paranivat huomattavasti vuoden aikana. Rockodile Games jatkaa Hear No Evil –pelinsä esittelyä vuonna 2018.
Opinnäytetyössä esitelty rakenne pelin esittelymateriaaleille ei välttämättä sovi kaikille peleille, mutta antaa hyvän pohjan oman materiaalin rakentamiseen. Jokainen esiteltävä peli on uniikki kokonaisuus, mikä tulisi ottaa huomioon esittelymateriaaleja suunniteltaessa. Yksi tärkeimmistä konsepteista, minkä Rockodile Games oppi vuoden 2017 aikana on pelin uniikkiuden esittelyn tärkeys sekä visuaalisesti näyttävien esittelymateriaalien luominen.