360-degree video : Case Technobothnia
Gustafsson, Richard (2017)
Gustafsson, Richard
Vaasan ammattikorkeakoulu
2017
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121721676
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121721676
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutustua erilaisiin 360-videokameroihin, VR-laseihin, alustoihin sekä 360-videotuotantoon. Tutkimuksessa tarkastellaan aloittelevan henkilön näkökulmasta 360-videokameroita ja 360-videotuotantoa. Päämääränä on tuottaa 360-video opetus- ja tutkimuslaboratorio Technobothniasta. Tutkimuksen yksi tutkimuskysymys on: miten toteutan, jos mahdollista laadukkaan 360-videon Technobothniasta?
Tutkimus on kvalitatiivinen tutkimus ja kehittämishanke, jossa Technobothnialle tuotetaan 360-videomateriaalia markkinointitarkoituksiin. Kehittämishankkeen toimeksiantajana on Vaasan ammattikorkeakoulun markkinointiosasto, joka tarvitsee 360-videota hyödynnettäväksi messuilla ja digitaalisessa markkinoinnissa. Teoriaosassa on hyödynnetty aineistoa internetlähteistä ja laitemanuaaleista.
Kehittämishankkeessa valitaan Samsung Gear 360-videokamera Technobothnian 360-videon tuottamiseen. Lopputuloksena on suunniteltu, toteutettu ja testattu Technobothnian 360-video, joka soveltuu kateltavaksi VR-laseilla.
Tutkimus on kvalitatiivinen tutkimus ja kehittämishanke, jossa Technobothnialle tuotetaan 360-videomateriaalia markkinointitarkoituksiin. Kehittämishankkeen toimeksiantajana on Vaasan ammattikorkeakoulun markkinointiosasto, joka tarvitsee 360-videota hyödynnettäväksi messuilla ja digitaalisessa markkinoinnissa. Teoriaosassa on hyödynnetty aineistoa internetlähteistä ja laitemanuaaleista.
Kehittämishankkeessa valitaan Samsung Gear 360-videokamera Technobothnian 360-videon tuottamiseen. Lopputuloksena on suunniteltu, toteutettu ja testattu Technobothnian 360-video, joka soveltuu kateltavaksi VR-laseilla.