Sisältömarkkinointisuunnitelma - Case Qufi Oy
Juvonen, Minttu; Harges, Nur (2017)
Juvonen, Minttu
Harges, Nur
Laurea-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121421342
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121421342
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa tehokas sisältömarkkinointisuunnitelma Qufi Oy:n markkinointia varten. Qufi Oy yrityksenä on vielä hyvin nuori ja tällä hetkellä yrityksen perustajalla on hankaluuksia löytää tarpeeksi asiakkaita. Perustaja kokee myös, että hänen yritystään ja sen tarjoamia palveluita ei löydetä helposti. Lyhyesti sanottuna, Qufi Oy haluaa löytää asiakkaita ja tulla myös itse löydetyksi.
Opinnäytetyössä perehdyttiin laadukkaan sisällön tuottamiseen, digitaaliseen markkinointiin ja erilaisiin markkinoinnin työkaluihin. Tässä raportissa kerrotaan kuinka tietoa ja dataa on kerätty erilaisten tiedonkeruumenetelmien avulla. Menetelmiä olivat haastattelu, benchmarking ja kysely. Raporttiin on myös sisälletty sisältömarkkinointisuunnitelma.
Opinnäytetyön lopputuloksena saimme aikaan toimeksiantajan ennakkoluulot rikkova ja hänen yrityksensä markkinointia tehostava sisältömarkkinointisuunnitelma. Toimeksiantajamme oli tyytyväinen meidän luomaamme sisältömarkkinointisuunnitelmaan. Sisältömarkkinointisuunnitelman avulla Qufi Oy voi tehokkaasti markkinoida itseään verkossa eri sosiaalisen median kanavilla ja hyödyntää Google mainontaa. Tehokkaan mainonnan avulla yritys voi saada itselleen lisää asiakkaita.
Raportin loppuun olemme liittäneet aikataulun, joka on laadittu helpottamaan sisältömarkkinointisuunnitelman toteuttamista. Raportin viimeisessä luvussa kerromme myös hiukan meidän kohtaamistamme haasteista ja ongelmista.
Opinnäytetyössä perehdyttiin laadukkaan sisällön tuottamiseen, digitaaliseen markkinointiin ja erilaisiin markkinoinnin työkaluihin. Tässä raportissa kerrotaan kuinka tietoa ja dataa on kerätty erilaisten tiedonkeruumenetelmien avulla. Menetelmiä olivat haastattelu, benchmarking ja kysely. Raporttiin on myös sisälletty sisältömarkkinointisuunnitelma.
Opinnäytetyön lopputuloksena saimme aikaan toimeksiantajan ennakkoluulot rikkova ja hänen yrityksensä markkinointia tehostava sisältömarkkinointisuunnitelma. Toimeksiantajamme oli tyytyväinen meidän luomaamme sisältömarkkinointisuunnitelmaan. Sisältömarkkinointisuunnitelman avulla Qufi Oy voi tehokkaasti markkinoida itseään verkossa eri sosiaalisen median kanavilla ja hyödyntää Google mainontaa. Tehokkaan mainonnan avulla yritys voi saada itselleen lisää asiakkaita.
Raportin loppuun olemme liittäneet aikataulun, joka on laadittu helpottamaan sisältömarkkinointisuunnitelman toteuttamista. Raportin viimeisessä luvussa kerromme myös hiukan meidän kohtaamistamme haasteista ja ongelmista.