DIGITAALISEN MARKKINOINNIN KÄSIKIRJA ALOITTAVALLE YRITYKSELLE
Niva, Minna (2017)
Niva, Minna
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121421255
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121421255
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on digitaalinen markkinointi aloittavan yrityksen näkökulmasta. Tämän ravintola-alan yrityksen on tarkoitus aloittaa toimintansa vuonna 2018. Tämän johdosta opinnäytetyö toimii digitaalisen markkinoinnin käsikirjana kyseiselle yritykselle. Opinnäytetyön tuloksena syntyy sisältömarkkinoinnin strategia, sisältöideoita ja markkinoinnin vuosikello.
Opinnäytetyön teoreettisessa osiossa tutustuttiin erilaisiin digitaalisen markkinoinnin välineisiin ja niiden käyttämiseen. Lisäksi siinä tutustutaan markkinoihin toimialueella. Opinnäytetyö on laadullinen tutkimus, jolla pyritään ymmärtämään ilmiötä. Opinnäytetyössä käytetään hyödyksi aihekirjallisuutta ja internet-lähteitä. Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa keskitytään digitaalisen markkinoinnin strategian ja sisältöstrategian luomiseen. Lisäksi osiossa luodaan yritykselle vuosikello. Opinnäytetyön lopussa on pohdinta ja johtopäätökset. Opinnäytetyö on tiivis paketti, jolla yritys pääsee alkuun digitaalisessa markkinoinnissa.
Opinnäytetyön teoreettisessa osiossa tutustuttiin erilaisiin digitaalisen markkinoinnin välineisiin ja niiden käyttämiseen. Lisäksi siinä tutustutaan markkinoihin toimialueella. Opinnäytetyö on laadullinen tutkimus, jolla pyritään ymmärtämään ilmiötä. Opinnäytetyössä käytetään hyödyksi aihekirjallisuutta ja internet-lähteitä. Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa keskitytään digitaalisen markkinoinnin strategian ja sisältöstrategian luomiseen. Lisäksi osiossa luodaan yritykselle vuosikello. Opinnäytetyön lopussa on pohdinta ja johtopäätökset. Opinnäytetyö on tiivis paketti, jolla yritys pääsee alkuun digitaalisessa markkinoinnissa.