VIESKAN ELEMENTTI OY:N ASIAKASTYYTYVÄISYYS
Rahja, Henna-Maria (2017)
Rahja, Henna-Maria
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121320904
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121320904
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Vieskan Elementti Oy, joka on Alavieskassa toimiva rakennuselementtejä valmistava yritys. Yrityksen tuotteita ovat Vieskatalo-talopaketit, POMO-puuelementtihallit, rakennusliikkeille pari-, rivi- ja kerrostaloelementit sekä NR-kattoristikot.
Työn tavoitteena oli selvittää Vieskan Elementti Oy:n asiakastyytyväisyyttä. Työssä selvitettiin, kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat tuotteisiin, laatuun, palveluun, toimitukseen ja asennukseen. Kyselyn tavoitteena oli, että yritys voisi kehittää toimintaansa entistä paremmaksi.
Opinnäytetyön teoriaosuus käsitteli markkinoinnin kehittymistä, tehtäviä, eri muotoja, kilpailukeinoja, digitaalista mainontaa sekä lisäksi asiakastyytyväisyyttä. Lähteitä olivat kirja- sekä internetlähteet. Tutkimusaineisto kerättiin Vieskan Elementti Oy:n asiakkailta, jotka olivat ostaneet vuoden 2016 aikana Vieskatalo-talopaketin tai POMO-puuelementtihallin. Kysely toteutettiin Webropol-kyselynä lähettämällä asiakkaiden sähköpostiin linkki. Vastausprosentti oli todella hyvä.
Tutkimustuloksista selvisi, että Vieskan Elementin asiakkaat olivat tyytyväisiä toimintaan, tuotteisiin, asiakaspalveluun, toimitukseen ja asennukseen. Tyytyväisyys korostui erityisesti laadukkaisiin tuotteisiin, toimitusvarmuuteen ja asennukseen. Tutkimustulokset luvussa 5 on salattu.
Työn tavoitteena oli selvittää Vieskan Elementti Oy:n asiakastyytyväisyyttä. Työssä selvitettiin, kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat tuotteisiin, laatuun, palveluun, toimitukseen ja asennukseen. Kyselyn tavoitteena oli, että yritys voisi kehittää toimintaansa entistä paremmaksi.
Opinnäytetyön teoriaosuus käsitteli markkinoinnin kehittymistä, tehtäviä, eri muotoja, kilpailukeinoja, digitaalista mainontaa sekä lisäksi asiakastyytyväisyyttä. Lähteitä olivat kirja- sekä internetlähteet. Tutkimusaineisto kerättiin Vieskan Elementti Oy:n asiakkailta, jotka olivat ostaneet vuoden 2016 aikana Vieskatalo-talopaketin tai POMO-puuelementtihallin. Kysely toteutettiin Webropol-kyselynä lähettämällä asiakkaiden sähköpostiin linkki. Vastausprosentti oli todella hyvä.
Tutkimustuloksista selvisi, että Vieskan Elementin asiakkaat olivat tyytyväisiä toimintaan, tuotteisiin, asiakaspalveluun, toimitukseen ja asennukseen. Tyytyväisyys korostui erityisesti laadukkaisiin tuotteisiin, toimitusvarmuuteen ja asennukseen. Tutkimustulokset luvussa 5 on salattu.