Visuaalisen ilmeen luominen. CASE:CEMIS
Haverinen, Jari (2017)
Haverinen, Jari
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121120486
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121120486
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda toimeksiantajalle markkinointi- ja esitysmateriaalien valmiit pohjat joita yritys pystyy hyödyntämään markkinoinnissaan sekä parantaa yrityksen visuaalista ilmettä.
Visuaalisen ilmeen suunnittelu vaiheessa perehdytään yrityksen nettisivujen visuaaliseen ilmeeseen ja siihen minkälaisia elementtejä sivuilta löytyy kuten värimaailma, erilaiset graafiset elementit. Toimeksiantaja työlleni on CEMIS.
CEMIS eli Centre for Measurement and Information Systems koostuu Oulun ja Jyväskylän yliopistoista, Kajaanin Ammattikorkeakoulusta, VTT:n ja CSC - Tieteen tietotekniikan keskuksen yhteisestä mittaus- ja tietojärjestelmiin erikoistuneesta sopimuspohjaisesta tutkimus- ja koulutuskeskuksesta.
Teoreettinen viitekehys rakentuu visuaalisen markkinointiviestinnän kirjallisuuden pohjalle, jossa
käsitellään visuaalisesta markkinointiviestinnästä kuten yrityksen imagosta ja identiteetistä, yrityksen
visuaalisesta ilmeestä.
Visuaalisen ilmeen suunnittelu vaiheessa perehdytään yrityksen nettisivujen visuaaliseen ilmeeseen ja siihen minkälaisia elementtejä sivuilta löytyy kuten värimaailma, erilaiset graafiset elementit. Toimeksiantaja työlleni on CEMIS.
CEMIS eli Centre for Measurement and Information Systems koostuu Oulun ja Jyväskylän yliopistoista, Kajaanin Ammattikorkeakoulusta, VTT:n ja CSC - Tieteen tietotekniikan keskuksen yhteisestä mittaus- ja tietojärjestelmiin erikoistuneesta sopimuspohjaisesta tutkimus- ja koulutuskeskuksesta.
Teoreettinen viitekehys rakentuu visuaalisen markkinointiviestinnän kirjallisuuden pohjalle, jossa
käsitellään visuaalisesta markkinointiviestinnästä kuten yrityksen imagosta ja identiteetistä, yrityksen
visuaalisesta ilmeestä.