Sähköisen markkinoinnin vuosikello : case : B&B Nostalgia ja Elämyspalvelut Nostalgia
Rissanen, Jenni (2017)
Rissanen, Jenni
Savonia-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121120468
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121120468
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoitus on yhdistää B&B Nostalgian ja Elämyspalvelut Nostalgian markkinointia, tekemällä yrityksille yhteinen sähköisen markkinoinnin vuosikello. Molemmat yritykset ovat melko nuoria ja yrityksillä ei ole kunnollista markkinointisuunnitelmaa.
Teoriaosuudessa käsitellään aluksi mitä markkinointi on, ja mitä sillä pyritään saavuttamaan. Sen jälkeen syvennytään digitaalisen markkinointiin, mitä se on ja millä tavoin sitä voi hyödyntää. Sähköisen markkinoinnin suunnittelun osiossa käsitellään erilaisia analyysejä ja case yrityksiä käytetään apuna, jotta suunnittelu konkretisoituu.
Opinnäytetyön tuotoksena syntyi sähköisen markkinoinnin vuosikello vuodelle 2018. Vuosikello tulee yrityksen käyttöön, ja he voivat itse täydentää ja muokata sitä tarpeen tullen. Tärkeintä itselleni opinnäytetyössäni on käytettävyys, siksi tein työstä sellaisen, jonka voi päivittää seuraavalle vuodelle yrittäjän toimesta mahdollisimman helposti.
Sähköisen markkinoinnin vuosikello toimii yrittäjälle muistuttajana ja aktivoi sosiaalisen median käytössä. Yritykset tavoittelevat vuosikellon avulla huomiota ja sillä tavalla uusia asiakkaita.
Opinnäytetyön lopussa on pohdintoja ja mahdollisia kehitys- ja jatkojalostusideoita opinnäytetyölle.
Teoriaosuudessa käsitellään aluksi mitä markkinointi on, ja mitä sillä pyritään saavuttamaan. Sen jälkeen syvennytään digitaalisen markkinointiin, mitä se on ja millä tavoin sitä voi hyödyntää. Sähköisen markkinoinnin suunnittelun osiossa käsitellään erilaisia analyysejä ja case yrityksiä käytetään apuna, jotta suunnittelu konkretisoituu.
Opinnäytetyön tuotoksena syntyi sähköisen markkinoinnin vuosikello vuodelle 2018. Vuosikello tulee yrityksen käyttöön, ja he voivat itse täydentää ja muokata sitä tarpeen tullen. Tärkeintä itselleni opinnäytetyössäni on käytettävyys, siksi tein työstä sellaisen, jonka voi päivittää seuraavalle vuodelle yrittäjän toimesta mahdollisimman helposti.
Sähköisen markkinoinnin vuosikello toimii yrittäjälle muistuttajana ja aktivoi sosiaalisen median käytössä. Yritykset tavoittelevat vuosikellon avulla huomiota ja sillä tavalla uusia asiakkaita.
Opinnäytetyön lopussa on pohdintoja ja mahdollisia kehitys- ja jatkojalostusideoita opinnäytetyölle.