MARKKINOINTISUUNNITELMA SARAH DESIGNILLE
Lintula, Katri (2017)
Lintula, Katri
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120720135
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120720135
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on markkinointisuunnitelman tekeminen Sarah Designille. Sarah Design on yhden ihmisen perustama vaatealan yritys. Yrittäjänä toimii Saara Lintula ja yrityksen toimipaikka sijaitsee Kuopiossa. Yrityksellä ei ole fyysistä toimitilaa, vaan se toimii verkkokaupan avulla. Yrittäjä Saara Lintula suunnittelee ja valmistaa tuotteet itse. Sarah Design valmistaa lasten vaatteita ja aikuisille asusteita, kuten pipoja. Yritys myy myös kankaita.
Lähiaikoina pieniä vaatealan yrityksiä on syntynyt useita ja suuret vaateketjut hallitsevat markkinoita. Tämän vuoksi on tärkeää, että yrityksellä on selkeät markkinointistrategiat ja tarvittava tieto niiden toteuttamiseen.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda uusia markkinoinnillisia tapoja tuoda pientä vaatealan yritystä näkyvämmäksi ja lisätä tunnettuutta. Opinnäytetyö oli kehittämistehtävä, joka keskittyi yrityksen markkinoinnin kehittämiseen, pääpainona sosiaalisen median markkinointikanavat ja niiden käyttö. Opinnäytetyö muodostuu teoriaosuudesta ja Sarah Designille suunnitellusta markkinointisuunnitelmasta, joka on luotu käyttäen vuosikelloa ja SWOT -analyysia.
Lähiaikoina pieniä vaatealan yrityksiä on syntynyt useita ja suuret vaateketjut hallitsevat markkinoita. Tämän vuoksi on tärkeää, että yrityksellä on selkeät markkinointistrategiat ja tarvittava tieto niiden toteuttamiseen.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda uusia markkinoinnillisia tapoja tuoda pientä vaatealan yritystä näkyvämmäksi ja lisätä tunnettuutta. Opinnäytetyö oli kehittämistehtävä, joka keskittyi yrityksen markkinoinnin kehittämiseen, pääpainona sosiaalisen median markkinointikanavat ja niiden käyttö. Opinnäytetyö muodostuu teoriaosuudesta ja Sarah Designille suunnitellusta markkinointisuunnitelmasta, joka on luotu käyttäen vuosikelloa ja SWOT -analyysia.