Digitaalinen markkinointisuunnitelma : Kallio Second Hand
Niemelä, Maria; Kämä, Anni-Reeta (2017)
Niemelä, Maria
Kämä, Anni-Reeta
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120519905
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120519905
Tiivistelmä
Toimeksiantaja on Kallio Second Hand –yritys, joka toimii Helsingin Kalliossa. Yrityksen toiminta perustuu kestävään kulutukseen sekä laadukkaan kierrätystavaran myymiseen. Yritys toimii yhden henkilön voimin ja on yrittäjälle sivutoimista. Toimeksiantaja toivoi kehitysideoita digitaalisen markkinoinnin saralla resurssien puutteen vuoksi. Opinnäytetyön toteutus ajoittuu syksylle 2017.
Opinnäytetyössä tutkitaan, millaista sisältöä toimeksiantajan tulee tuottaa ja missä digitaalisen median kanavissa. Tutkimme toimeksiantajan asiakkaiden käyttäytymistä yrityksen digitaalisen median kanavissa kvantitatiivisen Webropol –kyselytutkimuksen avulla.
Opinnäytetyön produkti on digitaalinen markkinointisuunnitelma. Opinnäytetyön rakenne koostuu teoriaosuudesta sekä empiirisestä osuudesta. Teoriaosuudessa käymme läpi toimeksiannon kannalta oleelliset käsitteet. Rajaamme työssä digitaalisen markkinoinnin neljään eri kanavaan, jotka ovat Facebook, Instagram, sähköposti sekä verkkosivut. Oletamme, että toimeksiantajan asiakkaat käyttävät kyseisiä kanavia eniten. Työn rajaus perustellaan toimeksiantajan nykytila-analyysin, kyselytutkimuksen sekä teoriaosuuden avulla.
Tutkimustulosten perusteella saimme vastaukset tutkimusongelmiin, ja näiden vastausten perusteella toteutimme digitaalisen markkinointisuunnitelman. Suunnitelma tehtiin vuosikalenterin muotoon toimeksiantajan ajanhallinnan parantamiseksi.
Opinnäytetyössä tutkitaan, millaista sisältöä toimeksiantajan tulee tuottaa ja missä digitaalisen median kanavissa. Tutkimme toimeksiantajan asiakkaiden käyttäytymistä yrityksen digitaalisen median kanavissa kvantitatiivisen Webropol –kyselytutkimuksen avulla.
Opinnäytetyön produkti on digitaalinen markkinointisuunnitelma. Opinnäytetyön rakenne koostuu teoriaosuudesta sekä empiirisestä osuudesta. Teoriaosuudessa käymme läpi toimeksiannon kannalta oleelliset käsitteet. Rajaamme työssä digitaalisen markkinoinnin neljään eri kanavaan, jotka ovat Facebook, Instagram, sähköposti sekä verkkosivut. Oletamme, että toimeksiantajan asiakkaat käyttävät kyseisiä kanavia eniten. Työn rajaus perustellaan toimeksiantajan nykytila-analyysin, kyselytutkimuksen sekä teoriaosuuden avulla.
Tutkimustulosten perusteella saimme vastaukset tutkimusongelmiin, ja näiden vastausten perusteella toteutimme digitaalisen markkinointisuunnitelman. Suunnitelma tehtiin vuosikalenterin muotoon toimeksiantajan ajanhallinnan parantamiseksi.