Asiakaskokemuksen vaikutus myyntiin autokaupassa
Valerius, Jasmin (2017)
Valerius, Jasmin
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017113019119
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017113019119
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia asiakaskokemuksen vaikutusta myyntiin autokaupassa. Tutkimuksessa perehdytään negatiivisen ja positiivisen asiakaskokemuksen vaikutuksiin, asiakkaiden toiveisiin ja ostokäyttäytymiseen tulevaisuuden kaupankäynnissä sekä asiakaskokemukseen osana yrityksen strategista toimintaa.
Tutkimus on kvalitatiivinen ja se on toteutettu vertailemalla ja analysoimalla aiemmin julkaistuja tutkimusmateriaaleja, aiheeseen liittyvää kirjallisuutta sekä alan asiantuntijoiden kirjoituksia ja näkemyksiä. Käsittelen tutkimuksen alussa asiakaskokemuksen sisällön ja sen eri osa-alueet, jonka jälkeen käsittelen alaongelmat.
Työn tuloksena on kerätty yhteen dataa kaikista asiakaskokemukseen vaikuttavista tekijöistä, sekä niiden vaikutuksesta myyntiin autokaupassa. Lopputuloksena voidaan todeta, että asiakaskokemuksella on suuri vaikutus myyntiin ja se vaikuttaa siihen monella eri tavalla.
Tutkimus on kvalitatiivinen ja se on toteutettu vertailemalla ja analysoimalla aiemmin julkaistuja tutkimusmateriaaleja, aiheeseen liittyvää kirjallisuutta sekä alan asiantuntijoiden kirjoituksia ja näkemyksiä. Käsittelen tutkimuksen alussa asiakaskokemuksen sisällön ja sen eri osa-alueet, jonka jälkeen käsittelen alaongelmat.
Työn tuloksena on kerätty yhteen dataa kaikista asiakaskokemukseen vaikuttavista tekijöistä, sekä niiden vaikutuksesta myyntiin autokaupassa. Lopputuloksena voidaan todeta, että asiakaskokemuksella on suuri vaikutus myyntiin ja se vaikuttaa siihen monella eri tavalla.