Instagram-strategia ja markkinointiviestinnän kehittäminen graafiselle suunnittelijalle
Lampinen, Kaisa (2017)
Lampinen, Kaisa
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112918864
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112918864
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää vastavalmistuneen graafisen suunnittelijan markkinointiviestintää. Työn produktina on toteutettu Instagram-strategia, Instagram-julkaisukalenteri vuodelle 2018 ja annettu sisältöehdotus verkkosivujen kehittämiseksi.
Opinnäytetyön aihe syntyi yhteistyössä toimeksiantajan kanssa. Työn tavoitteena on hyödyntää sosiaalisen median luomia uusia mahdollisuuksia asiakkaiden ja työprojektien löytämiseksi. Työ on toteutettu syksyllä 2017 ja sen tuotokset otetaan käyttöön vuoden 2017 lopussa.
Työn teoriaosuus käsittelee verkkosivujen vaatimuksia nykypäivänä, sisältömarkkinointia, sosiaalisen median merkitystä ja suhdemarkkinointia erityisesti sosiaalisen median näkökulmasta. Sosiaalisen median kanavista on keskitytty Instagramiin ja Pinterestiin, koska nämä kanavat myös toimeksiantaja ottaa käyttöön. Teoria on kerätty lähinnä kansainvälisistä verkkojulkaisuista sosiaalisen median nopeasti muuttuvan luonteen vuoksi.
Raportissa kuvataan myös produktien tekeminen ja esitellään perustelut työssä tehdyille valinnoille. Opinnäytetyön tuloksena syntyi selkeä ohjeistus, jonka avulla toimeksiantaja pääsee alkuun sosiaalisessa mediassa ja parantaa verkkonäkyvyyttään.
Opinnäytetyön aihe syntyi yhteistyössä toimeksiantajan kanssa. Työn tavoitteena on hyödyntää sosiaalisen median luomia uusia mahdollisuuksia asiakkaiden ja työprojektien löytämiseksi. Työ on toteutettu syksyllä 2017 ja sen tuotokset otetaan käyttöön vuoden 2017 lopussa.
Työn teoriaosuus käsittelee verkkosivujen vaatimuksia nykypäivänä, sisältömarkkinointia, sosiaalisen median merkitystä ja suhdemarkkinointia erityisesti sosiaalisen median näkökulmasta. Sosiaalisen median kanavista on keskitytty Instagramiin ja Pinterestiin, koska nämä kanavat myös toimeksiantaja ottaa käyttöön. Teoria on kerätty lähinnä kansainvälisistä verkkojulkaisuista sosiaalisen median nopeasti muuttuvan luonteen vuoksi.
Raportissa kuvataan myös produktien tekeminen ja esitellään perustelut työssä tehdyille valinnoille. Opinnäytetyön tuloksena syntyi selkeä ohjeistus, jonka avulla toimeksiantaja pääsee alkuun sosiaalisessa mediassa ja parantaa verkkonäkyvyyttään.