Uusasiakashankinta tapahtuma ja tapahtumamarkkinointi- Case ratsastuskoulu Granifiq
Ahonen, Essi (2017)
Ahonen, Essi
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112918727
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112918727
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee tapahtuman järjestämistä ratsastustalli Granifiqille sekä uusasiakashankintaa. Tapahtuman tavoitteena on lisätä ratsastuskoulun näkyvyyttä sekä lisätä sen kävijämäärää suuremmaksi.
Työn teoriaosuudessa käsitellään hyvin laajasti markkinoinnin keinoja ja tapahtumamarkkinoinnista on oma osuutensa. Tapahtumasta toivotaan onnistunutta ja hyödyllistä, jotta siitä olisi hyötyä ratsastuskoululle. Tapahtuman markkinoinnissa käytetään useita kanavia, jotta kaikki mahdolliset asiakkaat saadaan tavoitettua.
Nykypäivänä markkinoinnin kanavat ovat tärkeässä osassa markkinointia ja on tärkeää pohtia sopiva kanava yritykselle, mistä tavoittaa mahdollisimman suuren osan potentiaalisista asiakkaista. Markkinoinnissa on tärkeä erottua muista kilpailijoista ja saada jollakin keinolla asiakkaat kiinnostumaan juuri siitä tietystä mainoksesta.
Työ koostuu laajasta teoriaosuudesta, missä on käsitelty markkinoinnin perusteita sekä tapahtumaan vaadittavia tekijöitä. Halusin avata tapahtuman markkinointia laajemmin teoriaosaan ja markkinointia, jotta itse tapahtumaa on helpompi avata ja käsitellä omana lukuna. Työn lopussa on tapahtuma avattuna ja siinä kerrotaan tapahtuman tavoitteet ja kuinka ne toteutuivat, sekä asiat miten tapahtumasta olisi voinut saada vieläkin paremman ja onnistuneemman.
Työn teoriaosuudessa käsitellään hyvin laajasti markkinoinnin keinoja ja tapahtumamarkkinoinnista on oma osuutensa. Tapahtumasta toivotaan onnistunutta ja hyödyllistä, jotta siitä olisi hyötyä ratsastuskoululle. Tapahtuman markkinoinnissa käytetään useita kanavia, jotta kaikki mahdolliset asiakkaat saadaan tavoitettua.
Nykypäivänä markkinoinnin kanavat ovat tärkeässä osassa markkinointia ja on tärkeää pohtia sopiva kanava yritykselle, mistä tavoittaa mahdollisimman suuren osan potentiaalisista asiakkaista. Markkinoinnissa on tärkeä erottua muista kilpailijoista ja saada jollakin keinolla asiakkaat kiinnostumaan juuri siitä tietystä mainoksesta.
Työ koostuu laajasta teoriaosuudesta, missä on käsitelty markkinoinnin perusteita sekä tapahtumaan vaadittavia tekijöitä. Halusin avata tapahtuman markkinointia laajemmin teoriaosaan ja markkinointia, jotta itse tapahtumaa on helpompi avata ja käsitellä omana lukuna. Työn lopussa on tapahtuma avattuna ja siinä kerrotaan tapahtuman tavoitteet ja kuinka ne toteutuivat, sekä asiat miten tapahtumasta olisi voinut saada vieläkin paremman ja onnistuneemman.