Markkinointiviestinnän suunnittelu Varsapolulle
Hirvonen, Katri (2017)
Hirvonen, Katri
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017111817307
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017111817307
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää hevostaloutta harjoittavan Varsapolun markkinointiviestintää. Opinnäytetyö tehtiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Sen produktina tehtiin markkinointiviestintään strategia, suunnitelma, vuosikello sekä budjetti. Toiminnalliseen opinnäytetyöhön kuului myös erilaisen markkinointiviestintämateriaalin tekemistä ja kehittämistä sekä tapahtumamarkkinoinnin toteutusta. Markkinointiviestintämateriaalia tehtiin sekä sähköisenä että printtimateriaalina.
Teoreettisessa osuudessa tarkasteltiin markkinointiviestinnän eri osa-alueita, ja analyysissä reflektoitiin olemassa olevia käytäntöjä teoriapohjaan. Analysoinnin avulla saatiin kehittämisehdotuksia markkinointiviestinnän tehostamiseksi. Opinnäytetyön tutkimusstrategiana oli case study, ja aineistoa käsiteltiin kvalitatiivisin menetelmin, havainnoiden ja dokumenttien avulla.
Opinnäytetyön avulla selvitettiin yrityksen nykytila eli ne vahvuudet, joita yrityksen kannattaa jatkossa hyödyntää, ja kehittämistä vaativat osa-alueet, joihin annettiin kehittämisehdotuksia sekä konkreettinen suunnitelma markkinointiviestinnän toteuttamiseksi vuositasolla. Opinnäytetyön tulosten avulla toimeksiantaja pystyy kehittämään, tehostamaan ja aikatauluttamaan omaa markkinointiviestintäänsä tehokkaammaksi ja kannattavammaksi.
Teoreettisessa osuudessa tarkasteltiin markkinointiviestinnän eri osa-alueita, ja analyysissä reflektoitiin olemassa olevia käytäntöjä teoriapohjaan. Analysoinnin avulla saatiin kehittämisehdotuksia markkinointiviestinnän tehostamiseksi. Opinnäytetyön tutkimusstrategiana oli case study, ja aineistoa käsiteltiin kvalitatiivisin menetelmin, havainnoiden ja dokumenttien avulla.
Opinnäytetyön avulla selvitettiin yrityksen nykytila eli ne vahvuudet, joita yrityksen kannattaa jatkossa hyödyntää, ja kehittämistä vaativat osa-alueet, joihin annettiin kehittämisehdotuksia sekä konkreettinen suunnitelma markkinointiviestinnän toteuttamiseksi vuositasolla. Opinnäytetyön tulosten avulla toimeksiantaja pystyy kehittämään, tehostamaan ja aikatauluttamaan omaa markkinointiviestintäänsä tehokkaammaksi ja kannattavammaksi.