ASIAKASTYYTYVÄISYYSTUTKIMUS CAFE TELJÄNTORILLE
Rosnell, Teemu (2017)
Rosnell, Teemu
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017111317022
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017111317022
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Cafe Teljäntorin asiakkaiden tyytyväisyyden taso kahvilan palvelua ja tuotteita kohtaan. Tutkimuksen avulla pyrittiin löytämään kehitys- sekä parannuskohteita kahvilan palvelun, tuotteiden ja toiminnan paranta-miseksi.
Tutkimus toteutettiin määrällisenä eli kvantitatiivisena tutkimuksena. Paperinen kyse-lylomake toimi tiedonkeruu menetelmänä. Kysely oli avoin kaikille ihmisille, jotka asioivat kahvilassa tutkimuksen aikana.
Tutkimus toteutettiin kesäkuun alussa 2016. Tutkimusta tehtiin 5 päivän aikana myös lauantaina, jotta saatiin mahdollisimman laaja otanta tutkimukseen mukaan, koska
viikonloppuisin kahvilassa käy myös muita kuin vakioasiakkaita. Lomakkeita tulostettiin 150 kappaletta. Tavoite oli saada yli 100 kappaletta vastauksia. Tavoite toteutui erin-omaisesti ja täytettyjä lomakkeita saatiin 144 kappaletta. Vastanneiden kesken arvot-tiin 20€ arvoinen lahjakortti kahvilaan.
Tutkimuksen teoriaosuudessa käsiteltiin tarkemmin asiakasta ja asiakastyytyväisyyttä. Teoriaosuudessa käytettiin alan kirjallisuutta ja koulusta opittua tietoa. Tutkimuksen lopussa käsiteltiin ja analysoitiin kyselytutkimuksen vastaukset. Saatuihin tutkimustu-loksiin oltiin erittäin tyytyväisiä, koska niiden avulla saatiin paljon kehitysideoita kah-vilan toiminnan parantamiseksi.
Tutkimus toteutettiin määrällisenä eli kvantitatiivisena tutkimuksena. Paperinen kyse-lylomake toimi tiedonkeruu menetelmänä. Kysely oli avoin kaikille ihmisille, jotka asioivat kahvilassa tutkimuksen aikana.
Tutkimus toteutettiin kesäkuun alussa 2016. Tutkimusta tehtiin 5 päivän aikana myös lauantaina, jotta saatiin mahdollisimman laaja otanta tutkimukseen mukaan, koska
viikonloppuisin kahvilassa käy myös muita kuin vakioasiakkaita. Lomakkeita tulostettiin 150 kappaletta. Tavoite oli saada yli 100 kappaletta vastauksia. Tavoite toteutui erin-omaisesti ja täytettyjä lomakkeita saatiin 144 kappaletta. Vastanneiden kesken arvot-tiin 20€ arvoinen lahjakortti kahvilaan.
Tutkimuksen teoriaosuudessa käsiteltiin tarkemmin asiakasta ja asiakastyytyväisyyttä. Teoriaosuudessa käytettiin alan kirjallisuutta ja koulusta opittua tietoa. Tutkimuksen lopussa käsiteltiin ja analysoitiin kyselytutkimuksen vastaukset. Saatuihin tutkimustu-loksiin oltiin erittäin tyytyväisiä, koska niiden avulla saatiin paljon kehitysideoita kah-vilan toiminnan parantamiseksi.