Lapsiperheiden palveluiden kehittäminen Solo Sokos Hotel Torni Tampereessa
Rajala, Minna (2017)
Rajala, Minna
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017110916839
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017110916839
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli kartoittaa Solo Sokos Hotel Torni Tampereessa vierailevien lapsiperheiden tarpeita ja selvittää kuinka tyytyväisiä he ovat olemassa oleviin lapsiperheille suunnattuihin palveluihin. Tavoitteena oli saada tietoa, jotta hotelli pystyy kehittämään nykyisiä palveluita ja mahdollisesti luomaan uusia palveluita. Tutkimuskysymyksinä tutkimuksessa olivat: Miten lapsiperheet viihtyivät hotellissa ja miten lapsiperheiden palveluita voisi kehittää, jotta palvelukokemus paranisi?
Työssä käytettiin kvantitatiivista tutkimusta ja analysoitavat tiedot kerättiin kyselylomakkeella, joka jaettiin lapsiperheille hotellissa sisäänkirjautumisen yhteydessä. Teoriapohjana kyselylle toimi asiakastyytyväisyyttä, palveluiden kehittämistä sekä lapsiperheiden tarpeita matkailun näkökulmasta käsittelevä tutkimustieto. Kyselylomaketta jaettiin kesällä 2016 ja siihen tuli yhteensä 41 vastausta.
Pääsääntöisesti hotellissa vierailleet lapsiperheet olivat tyytyväisiä nykyisiin palveluihin. Kyselyiden vastauksista tuli myös esille kehitysehdotuksia, joita aiotaan jatkojalostaa käytäntöön. Tyytyväisimpiä palveluihin olivat lapsiperheet, joissa on pieniä lapsia. Tästä syystä hotellin tulisi keskittyä kehittämään palveluita vanhemmille lapsille.
Työssä käytettiin kvantitatiivista tutkimusta ja analysoitavat tiedot kerättiin kyselylomakkeella, joka jaettiin lapsiperheille hotellissa sisäänkirjautumisen yhteydessä. Teoriapohjana kyselylle toimi asiakastyytyväisyyttä, palveluiden kehittämistä sekä lapsiperheiden tarpeita matkailun näkökulmasta käsittelevä tutkimustieto. Kyselylomaketta jaettiin kesällä 2016 ja siihen tuli yhteensä 41 vastausta.
Pääsääntöisesti hotellissa vierailleet lapsiperheet olivat tyytyväisiä nykyisiin palveluihin. Kyselyiden vastauksista tuli myös esille kehitysehdotuksia, joita aiotaan jatkojalostaa käytäntöön. Tyytyväisimpiä palveluihin olivat lapsiperheet, joissa on pieniä lapsia. Tästä syystä hotellin tulisi keskittyä kehittämään palveluita vanhemmille lapsille.