Konsulentin opas - Case: Sillankorvan Yrttijuusto
Peltokangas, Nana (2017)
Peltokangas, Nana
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017110916828
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017110916828
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee myyntiä ja asiakkaan kohtaamista kuluttajakaupassa ja sen tavoitteena on koostaa konsulentin opas toimeksiantajayritys Sillankorvan Yrttijuustolle. Oppaan tarkoituksena on parantaa konsulenttien asiantuntevuutta ja antaa eväitä tavoitteelliseen asiakaskohtaamiseen.
Työn teoriaosuudessa paneudutaan kuluttajakaupan käytäntöihin, myynninedistämisen keinoihin ja markkinoilla erottautumiseen. Teoriaosuuden tarkoitus on kasvattaa lukijan ymmärrystä siitä, miksi myynninedistämistä tehdään ja millä keinoin kilpaillulla elintarvikealalla erottaudutaan.
Teorian yhteenvedon jälkeen kuvataan työn suunnitelmaa ja aikataulua, sekä verrataan toteutunutta aikataulua näihin. Osuudessa kuvataan myös aineiston keruumenetelmää ja lähteiden valintaa. Pohdinnassa arvioidaan kirjoittajan omaa kehittymistä opinnäyteprosessin aikana sekä kuvataan kehitys- ja jatkotutkimusehdotukset toimeksiantajayritykselle.
Opinnäytetyön tuotoksena syntynyt opas toimii sekä myynnin tuki- että perehdytysmateriaalina Sillankorvan Yrttijuuston konsulenteille. Opas on luotu toimeksiantajayrityksen esittämien toiveiden pohjalta ja se tullaan jatkossa toimittamaan kaikille konsulenteille.
Työ toteutettiin aikavälillä helmikuu-lokakuu 2017.
Työn teoriaosuudessa paneudutaan kuluttajakaupan käytäntöihin, myynninedistämisen keinoihin ja markkinoilla erottautumiseen. Teoriaosuuden tarkoitus on kasvattaa lukijan ymmärrystä siitä, miksi myynninedistämistä tehdään ja millä keinoin kilpaillulla elintarvikealalla erottaudutaan.
Teorian yhteenvedon jälkeen kuvataan työn suunnitelmaa ja aikataulua, sekä verrataan toteutunutta aikataulua näihin. Osuudessa kuvataan myös aineiston keruumenetelmää ja lähteiden valintaa. Pohdinnassa arvioidaan kirjoittajan omaa kehittymistä opinnäyteprosessin aikana sekä kuvataan kehitys- ja jatkotutkimusehdotukset toimeksiantajayritykselle.
Opinnäytetyön tuotoksena syntynyt opas toimii sekä myynnin tuki- että perehdytysmateriaalina Sillankorvan Yrttijuuston konsulenteille. Opas on luotu toimeksiantajayrityksen esittämien toiveiden pohjalta ja se tullaan jatkossa toimittamaan kaikille konsulenteille.
Työ toteutettiin aikavälillä helmikuu-lokakuu 2017.