URHEILUSEURAN MARKKINOINTITOIMENPITEET
Mäkinen, Jarno (2017)
Mäkinen, Jarno
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017110716663
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017110716663
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön alussa tutustuttiin markkinointiin yleisesti. Urheilumarkkinoin-tiin perehdyttiin hieman tarkemmin. Pohdittiin minkälaiset markkinat urheilulla on. Tämän jälkeen pohdittin imagon ja tuotteen tärkeyttä markkinoinnissa. Seuraavassa luvussa käytiin läpi kohderyhmää ja sen tavoitettavuutta. Myös kilpailijoiden asemaa pohdittiin. Lopuksi käytiin läpi markkinointipäällikön vuosisuunnitelma ja annettiin parannusehdotuksia suunnitelmaan.
Työn tarkoituksena oli käydä läpi urheiluseuran, lähinnä jääkiekkoseuran markki-nointipäällikön tehtävän kuvaus ja vuosisuunnitelma. Työstä käy ilmi markkinointi-päällikön työtehtävien laajuus ja monipuolisuus. Siksi se käy perusoppaaksi aloitte-levalle urheiluseuran markkinointipäällikölle.
Opinnäytetyö tehtiin tutustumalla alan kirjallisuuteen sekä lähettämällä kysely jää-kiekon Liigaseuroille. Tähän kyselyyn ei saatu vastauksia muuta kuin Tampereen Tapparalta, Porin Ässiltä ja Helsingin Ifk:lta.
Työn tarkoituksena oli käydä läpi urheiluseuran, lähinnä jääkiekkoseuran markki-nointipäällikön tehtävän kuvaus ja vuosisuunnitelma. Työstä käy ilmi markkinointi-päällikön työtehtävien laajuus ja monipuolisuus. Siksi se käy perusoppaaksi aloitte-levalle urheiluseuran markkinointipäällikölle.
Opinnäytetyö tehtiin tutustumalla alan kirjallisuuteen sekä lähettämällä kysely jää-kiekon Liigaseuroille. Tähän kyselyyn ei saatu vastauksia muuta kuin Tampereen Tapparalta, Porin Ässiltä ja Helsingin Ifk:lta.