MARKKINOINTISUUNNITELMA CASE-Sol.En Oy
Kangasniemi, Karri (2017)
Kangasniemi, Karri
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017110616642
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017110616642
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä markkinointisuunnitelma porilaiselle Sol.En Oy:lle. Sol.En Oy on yritys joka asentaa aurinkoenergiajärjestelmiä. Yritykselle ei ole aikaisemmin tehty markkinointi suunnitelmaa. Sol.En Oy on perustettu alkuvuonna 2015. Sol.En Oy toimii aurinkosähköalalla ja yritys tekee aurinkoenergiajärjestelmien asennuksia ”avaimet käteen” periaatteella Satakunnan ja Pirkanmaan alueilla.
Työn tavoitteena oli selvittää Sol.En Oy:n markkinointisegmentejä ja miettiä keinoja, miten eri kohderyhmät tavoitettaan ja miten markkinointi saadaan kohdistettua kohderyhmille. Opinnäytetyössä selvitin myös mitä markkinointikanavia yrityksen olisi hyvä käyttää. Teorian pohjalta tarkasteltiin lopuksi yrityksen kykyä erottua kilpailijoista.
Työn tavoitteena oli selvittää Sol.En Oy:n markkinointisegmentejä ja miettiä keinoja, miten eri kohderyhmät tavoitettaan ja miten markkinointi saadaan kohdistettua kohderyhmille. Opinnäytetyössä selvitin myös mitä markkinointikanavia yrityksen olisi hyvä käyttää. Teorian pohjalta tarkasteltiin lopuksi yrityksen kykyä erottua kilpailijoista.