Asiakaskokemukset vierailulta Cumulus Resort Ikaalisten Kylpylässä
Hietaniemi, Henna (2017)
Hietaniemi, Henna
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017110516591
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017110516591
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia asiakaskokemuksia vierailulta Cumulus Resort Ikaalisten Kylpylässä. Ikaalisten Kylpylä on Kyrösjärven rannalla, noin 55 kilometrin päässä Tampereelta, sijaitseva hyvänolonkeskus, jonka palveluihin kuuluu paljon erilaisia hyvinvointi- ja liikuntapalveluita sekä vapaa-ajan aktiviteetteja eri-ikäisille.
Tutkimuksessa keskityttiin Ikaalisten Kylpylän suurimpaan asiakassegmenttiin, lapsiperheisiin. Tutkittiin, millaisia odotuksia ja kokemuksia asiakkailla oli kylpylävierailulta ja miten palveluita voitaisiin kehittää. Tutkimuksessa käsiteltiin Ikaalisten Kylpylää palveluineen kokonaisuudessaan. Tutkimuksen teoriapohjana käytettiin 4P-markkinointimixiä.
Tutkimusmateriaali kerättiin Ikaalisten Kylpylässä haastattelemalla hotellivieraita henkilökohtaisesti pääsiäisen aikaan 2017. Haastattelukysymykset pohjautuivat etukäteen valittuihin teemoihin, joiden alle laadittiin valmiita kysymyksiä haastattelun kulkua helpottamaan.
Vastaukset osoittivat, että Ikaalisten Kylpylää pidettiin hyvin lapsiystävällisenä kohteena. Monille kohde oli jo etukäteen tuttu ja hyväksi havaittu, minkä vuoksi sinne tultiin uudelleen. Palveluvalikoima koettiin tarpeeksi kattavaksi ja hinta-laatu-suhdetta pidettiin yleisesti hyvänä, mutta ravintolahintoja liian korkeina. Markkinointiin ja mainontaan ei kiinnitetty erityisemmin huomiota, vaan suurempi vaikutus oli kohteella itsessään. Saatavuudeltaan Ikaalisten Kylpylää pidettiin hyvänä. Kokonaisuudessaan vierailua Ikaalisten Kylpylässä pidettiin miellyttävänä kokemuksena, joka vastasi asiakkaiden odotuksia. Kohteen lapsiystävällisyys koettiin erityisen tärkeäksi asiaksi.
Tutkimuksessa keskityttiin Ikaalisten Kylpylän suurimpaan asiakassegmenttiin, lapsiperheisiin. Tutkittiin, millaisia odotuksia ja kokemuksia asiakkailla oli kylpylävierailulta ja miten palveluita voitaisiin kehittää. Tutkimuksessa käsiteltiin Ikaalisten Kylpylää palveluineen kokonaisuudessaan. Tutkimuksen teoriapohjana käytettiin 4P-markkinointimixiä.
Tutkimusmateriaali kerättiin Ikaalisten Kylpylässä haastattelemalla hotellivieraita henkilökohtaisesti pääsiäisen aikaan 2017. Haastattelukysymykset pohjautuivat etukäteen valittuihin teemoihin, joiden alle laadittiin valmiita kysymyksiä haastattelun kulkua helpottamaan.
Vastaukset osoittivat, että Ikaalisten Kylpylää pidettiin hyvin lapsiystävällisenä kohteena. Monille kohde oli jo etukäteen tuttu ja hyväksi havaittu, minkä vuoksi sinne tultiin uudelleen. Palveluvalikoima koettiin tarpeeksi kattavaksi ja hinta-laatu-suhdetta pidettiin yleisesti hyvänä, mutta ravintolahintoja liian korkeina. Markkinointiin ja mainontaan ei kiinnitetty erityisemmin huomiota, vaan suurempi vaikutus oli kohteella itsessään. Saatavuudeltaan Ikaalisten Kylpylää pidettiin hyvänä. Kokonaisuudessaan vierailua Ikaalisten Kylpylässä pidettiin miellyttävänä kokemuksena, joka vastasi asiakkaiden odotuksia. Kohteen lapsiystävällisyys koettiin erityisen tärkeäksi asiaksi.