Markkinointiviestintäsuunitelman toteutus vuosikellona CASE: Kulmalatuote Oy
Arola, Sara (2017)
Arola, Sara
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017103016401
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017103016401
Tiivistelmä
Toiminnallisessa opinnäytetyössä suunniteltiin ja toteutettiin toimeksiantajalle Kulmala Tuote Oy:lle markkinointiviestintäsuunnitelma vuosikellon muodossa. Toimeksiantajalla ei tällä hetkellä ole suunniteltua markkinointiviestintää ja markkinointi on ollut hyvin vähäistä. Vuosikello toteutettiin lähteväksi syyskuusta 2017, mutta yritys pystyy hyödyntämään työtä myös kuluneen vuoden jälkeen.
Työn teoriaosuudessa kerrottiin toimeksiantajasta sekä käsiteltiin kattavasti markki-nointiviestintää sekä sen suunnitteluprosessia. Teoriaosuuden laatimiseen käytettiin markkinointiin sekä markkinointiviestintään liittyvää kirjallisuutta sekä internetlähteitä. Työn toiminnallinen osa perustuu teoriaan, asiantuntijoiden teemahaastatteluihin sekä yrityksen tilanneanalyysiin. Näiden pohjalta luotiin toimeksiantajalle markkinointiviestinnän vuosikello alkaen vuoden 2017 syyskuusta.
Opinnäytetyön lopputuloksessa eli markkinointiviestinnän vuosikellossa esitettiin mitä toimia toimeksiantaja voi tehdä lisätäkseen markkinointiviestintäänsä. Tavoitteena oli toimeksiantajan toiveiden mukaisesti tehdä suunnitelmasta helpon sekä kustannustehokkaan toteuttaa. Opinnäytetyön lopussa on liitteenä toimeksiantajalle suunniteltu vuosikello, jossa esitetään vuoden ajan markkinointiviestinnän toimenpi-teitä joita yritys voi toteuttaa.
Työn teoriaosuudessa kerrottiin toimeksiantajasta sekä käsiteltiin kattavasti markki-nointiviestintää sekä sen suunnitteluprosessia. Teoriaosuuden laatimiseen käytettiin markkinointiin sekä markkinointiviestintään liittyvää kirjallisuutta sekä internetlähteitä. Työn toiminnallinen osa perustuu teoriaan, asiantuntijoiden teemahaastatteluihin sekä yrityksen tilanneanalyysiin. Näiden pohjalta luotiin toimeksiantajalle markkinointiviestinnän vuosikello alkaen vuoden 2017 syyskuusta.
Opinnäytetyön lopputuloksessa eli markkinointiviestinnän vuosikellossa esitettiin mitä toimia toimeksiantaja voi tehdä lisätäkseen markkinointiviestintäänsä. Tavoitteena oli toimeksiantajan toiveiden mukaisesti tehdä suunnitelmasta helpon sekä kustannustehokkaan toteuttaa. Opinnäytetyön lopussa on liitteenä toimeksiantajalle suunniteltu vuosikello, jossa esitetään vuoden ajan markkinointiviestinnän toimenpi-teitä joita yritys voi toteuttaa.