Tapahtumien järjestäminen osana yrityksen markkinointia : Case: Muotinäytöstapahtuman järjestäminen Ylivieskan Prismalle
Kopsala, Lea (2017)
Kopsala, Lea
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017101816143
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017101816143
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä perehdytään tapahtuman järjestämiseen osana yrityksen markkinointia. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Ylivieskan Prisma.
Opinnäytetyö rakentuu teoreettisesta tietoperustasta ja toiminnallisesta kehittämistehtävästä. Teoriaosuus käsittelee tapahtuman järjestämistä projektina sekä markkinointia yrityksen ajattelu- ja toimintatapana.
Tapahtuman järjestämisen osuudessa kuvaillaan onnistuneen tapahtuman elementtejä sekä käydään läpi tapahtuman järjestämisen eri vaiheet. Markkinoinnin osuudessa puolestaan käydään läpi markkinoinnin käsite sekä sen tehtävät ja muodot. Lisäksi käsitellään markkinoinnin eri kilpailukeinoja, joista tarkemmin syvennytään markkinointiviestintään kilpailukeinona sekä sen eri muotoihin. Markkinointiviestinnän eri muodoista puolestaan nostetaan esille tarkemmin tapahtumamarkkinointi.
Opinnäytetyön kehittämistehtävä oli suunnitella ja toteuttaa muotinäytöstapahtuma Ylivieskan Prismalle. Kehittämistehtävä jaettiin osatehtäviin, jotka olivat tapahtuman suunnittelu ja markkinointi, tapahtuman toteutus ja tapahtuman onnistumisen analysointi.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus muodostuu Ylivieskan Prismassa järjestetystä muotinäytöstapahtumasta, joka on toteutettu parityönä Hannele Koskelan kanssa. Järjestetyn muotinäytöstapahtuman päätavoitteena oli luoda positiivista yrityskuvaa Ylivieskan Prismalle sekä muille tapahtumassa mukana olleille yrityksille. Opinnäytetyön empiirisessä osiossa käydään läpi tapahtuman suunnittelua, markkinointia ja toteutusta. Lopuksi analysoidaan vielä tapahtuman onnistumista.
Opinnäytetyö rakentuu teoreettisesta tietoperustasta ja toiminnallisesta kehittämistehtävästä. Teoriaosuus käsittelee tapahtuman järjestämistä projektina sekä markkinointia yrityksen ajattelu- ja toimintatapana.
Tapahtuman järjestämisen osuudessa kuvaillaan onnistuneen tapahtuman elementtejä sekä käydään läpi tapahtuman järjestämisen eri vaiheet. Markkinoinnin osuudessa puolestaan käydään läpi markkinoinnin käsite sekä sen tehtävät ja muodot. Lisäksi käsitellään markkinoinnin eri kilpailukeinoja, joista tarkemmin syvennytään markkinointiviestintään kilpailukeinona sekä sen eri muotoihin. Markkinointiviestinnän eri muodoista puolestaan nostetaan esille tarkemmin tapahtumamarkkinointi.
Opinnäytetyön kehittämistehtävä oli suunnitella ja toteuttaa muotinäytöstapahtuma Ylivieskan Prismalle. Kehittämistehtävä jaettiin osatehtäviin, jotka olivat tapahtuman suunnittelu ja markkinointi, tapahtuman toteutus ja tapahtuman onnistumisen analysointi.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus muodostuu Ylivieskan Prismassa järjestetystä muotinäytöstapahtumasta, joka on toteutettu parityönä Hannele Koskelan kanssa. Järjestetyn muotinäytöstapahtuman päätavoitteena oli luoda positiivista yrityskuvaa Ylivieskan Prismalle sekä muille tapahtumassa mukana olleille yrityksille. Opinnäytetyön empiirisessä osiossa käydään läpi tapahtuman suunnittelua, markkinointia ja toteutusta. Lopuksi analysoidaan vielä tapahtuman onnistumista.