Jatkuva parantaminen kaupan päivittäisjohtamisessa : Case: K-Extra Sammonkatu
Sorsa, Sointu (2017)
Sorsa, Sointu
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017101015941
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017101015941
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on toteuttaa päivittäistavarakauppaan (PT-kauppa) K-Extra Sammonkadulle jatkuvan parantamisen toimintamalli. K-Kauppaan on tehty henkilökunnalle henkilöstökysely, jonka pohjalta heille on kehitetty pilottihanke. Tavoitteena on eliminoida mahdollisimman pienin kustannuksin kaupassa oleva hukka, ja tämän avulla parantaa kaupan tulosta, laatua ja palvelua.
Opinnäytetyön toimeksiantajat ovat K- Extra Sammonkadun kauppias Tuomas Wallius ja Joustoidea Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Sorsa. Opinnäytetyö on kvalitatiivinen tutkimustyö. Teoriaosuuksiin opinnäytetyön tekijä on perehtynyt tieteel-listen aineistojen sekä alan asiantuntijoiden avulla.
Henkilöstökyselyn tulokset on jaoteltu kolmeen eri kehittämisen kohtiin. Tutkimustyössä on keskitytty ensisijaisesti ns. kriittisen aikavälin sykliin. Jatkuvan pa-rantamisen toimintamallia toteuttaessa on tärkeää osata kuunnella koko henkilöstöä kehittämisprosessin läpiviemisessä.
Opinnäytetyön toimeksiantajat ovat K- Extra Sammonkadun kauppias Tuomas Wallius ja Joustoidea Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Sorsa. Opinnäytetyö on kvalitatiivinen tutkimustyö. Teoriaosuuksiin opinnäytetyön tekijä on perehtynyt tieteel-listen aineistojen sekä alan asiantuntijoiden avulla.
Henkilöstökyselyn tulokset on jaoteltu kolmeen eri kehittämisen kohtiin. Tutkimustyössä on keskitytty ensisijaisesti ns. kriittisen aikavälin sykliin. Jatkuvan pa-rantamisen toimintamallia toteuttaessa on tärkeää osata kuunnella koko henkilöstöä kehittämisprosessin läpiviemisessä.