Tapahtuman markkinointiviestintäsuunnitelma : Case: W17 Vimma Design Show & Showroom
Pyrä, Linda (2017)
Pyrä, Linda
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017100415733
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017100415733
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite on rakentaa toimiva markkinointiviestintäsuunnitelma W17 VIMMA Design Show & Showroom –tapahtumalle. Opinnäytetyö ja sen tuotos markkinointiviestintäsuunnitelma pyrkii luomaan teoreettisen ja selkeän markkinointiviestintäsuunnitelman, joka luo nimeä ja tunnettavuutta uudelle tapahtumalle ja siellä esillä oleville suunnittelijoille. Markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteena on myös saavuttaa tapahtumalle asetettu kävijämäärätavoite.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, ja se sisältää teoriaosuuden sekä produktin. Varsinainen työ eli markkinointiviestintäsuunnitelma tapahtumalle löytyy opinnäytetyön lopusta liitteenä. Markkinointiviestintäsuunnitelman toteutuksessa käytettiin menetelminä ideariiheä sekä benchmarkkausta. Työn toimeksiantajana toimii W17 VIMMA -tapahtuman markkinoinnista vastaava opiskelijaryhmä, johon kuuluu viisi opiskelijaa.
Markkinointiviestintäsuunnitelmassa päämarkkinointiviestintäkeinoiksi valittiin sosiaalisen median kanavat, johtuen tapahtuman kohderyhmästä sekä kustannustehokkaasta strategiasta. Tärkeimmät kanavat olivat Facebook, jossa toteutettiin myös maksullista mainontaa sekä tapahtuman oma nettisivu ja Instagram-tili.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, ja se sisältää teoriaosuuden sekä produktin. Varsinainen työ eli markkinointiviestintäsuunnitelma tapahtumalle löytyy opinnäytetyön lopusta liitteenä. Markkinointiviestintäsuunnitelman toteutuksessa käytettiin menetelminä ideariiheä sekä benchmarkkausta. Työn toimeksiantajana toimii W17 VIMMA -tapahtuman markkinoinnista vastaava opiskelijaryhmä, johon kuuluu viisi opiskelijaa.
Markkinointiviestintäsuunnitelmassa päämarkkinointiviestintäkeinoiksi valittiin sosiaalisen median kanavat, johtuen tapahtuman kohderyhmästä sekä kustannustehokkaasta strategiasta. Tärkeimmät kanavat olivat Facebook, jossa toteutettiin myös maksullista mainontaa sekä tapahtuman oma nettisivu ja Instagram-tili.