JAAMA RUN -POLKUJUOKSUTAPAHTUMAN KEHITTÄMINEN
Virkunen, Kaisa; Pukki, Sanna-Katri (2017)
Virkunen, Kaisa
Pukki, Sanna-Katri
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017100315683
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017100315683
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä laadimme parannusideoita melko uudelle polkujuoksutapahtumalle Jaama Runille. Toimeksiantajana oli Kontiolahden Urheilijat Ry ja työ toteutettiin heidän pyynnöstä. Aineistoa parannusideoihin saatiin kyselytutkimuksen, toimeksiantajan haastattelun ja omien havaintojen pohjalta. Tärkeimmässä asemassa tiedonkeruussa oli kysely, joka oli suunnattu tapahtuman kävijöille. Sen avulla selvitettiin kävijöiden mielipiteitä tapahtuman eri aihealueista. Kyselyyn sai vastata tapahtumassa paikan päällä paperilomakkeella tai tapahtuman jälkeen sähköisesti.
Kysely toteutettiin 10.—25.6.2017 ja aineistoa saatiin 91:ltä eri ihmiseltä. Kysely koostui strukturoiduista, avoimista, sekamuotoisista sekä likertin asteikkoon perustuvista kysymyksistä. Vastauksien avulla saimme tietoa siitä, mitkä ovat ne tapahtuman aihealueet, jotka vaativat kehittämistä. Kyselyn lisäksi haastattelimme toimeksiantajaa sekä havainnoimme tapahtuman toimivuutta.
Kyselytulosten, toimeksiantajan haastattelun ja havaintojemme perusteella laadimme konkreettisia parannusideoita tapahtumaan ja sen markkinointiin. Esitimme myös profiloitumissuunnitelman tapahtuman kohderyhmän määrittämisen ja markkinoinnin kohdentamisen helpottamiseksi.
Kysely toteutettiin 10.—25.6.2017 ja aineistoa saatiin 91:ltä eri ihmiseltä. Kysely koostui strukturoiduista, avoimista, sekamuotoisista sekä likertin asteikkoon perustuvista kysymyksistä. Vastauksien avulla saimme tietoa siitä, mitkä ovat ne tapahtuman aihealueet, jotka vaativat kehittämistä. Kyselyn lisäksi haastattelimme toimeksiantajaa sekä havainnoimme tapahtuman toimivuutta.
Kyselytulosten, toimeksiantajan haastattelun ja havaintojemme perusteella laadimme konkreettisia parannusideoita tapahtumaan ja sen markkinointiin. Esitimme myös profiloitumissuunnitelman tapahtuman kohderyhmän määrittämisen ja markkinoinnin kohdentamisen helpottamiseksi.