Markkinointiviestintäsuunnitelma uusien internet-sivujen lanseeraukseksi HEF Group Oy:lle
Husu, Mira (2017)
Husu, Mira
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017092115302
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017092115302
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on markkinointiviestintäsuunnitelma, joka on tehty toimeksiantona HEF Group Oy:lle. Yritys on yksi Suomen vauhdikkaimmin kasvavista yrityksistä profiilituotteiden alalla ja sen toimintaan kuuluu brändättyjen tuotteiden suunnittelu ja toteutus erikokoisille yrityksille ja järjestöille.
Opinnäyte toteutetaan produktina ja työn tutkimusmenetelmä on toiminnallinen. Työn tarkoituksena on tehdä rintanapeille kohdennetun verkkosivuston markkinointiviestintäsuunnitelma, joka on kustannustehokas ja räätälöity täysin toimeksiantajan tarpeita ajatellen. Tavoitteena on saada markkinointiviestintäsuunnitelman avulla lisänäkyvyyttä ja -tunnettuutta jo olemassa olevien asiakkuuksien sekä potentiaalisten uusien asiakkaiden keskuudessa.
Suunnitelma perustuu markkinointiviestinnän eri osa-alueisiin, joita on tutkittu kirjallisuuden, internetin ja haastatteluiden kautta. Ulkopuolisten tietolähteiden tukena toimii myös opinnäytetyön tekijän oma työkokemus toimeksiantoyrityksessä ja sitä kautta kerätyt tiedot ja havainnot. Teoriaosuudessa käsitellään markkinointiviestintä, markkinointiviestinnän osa-alueet ja suunnittelu kattavasti ja työn empiirisessä osuudessa sovelletaan teoria kohdeyritykselle sopivaksi. Työn empiiriosuutta varten on haastateltu HEF Group Oy:n tuotantojohtaja Jyri Jarockia ja myyntihenkilöstöön kuuluvaa Sanna-Mari Haverista.
Työn lopputuloksena on toimeksiantajalle valmistettu, selkeä markkinointiviestintäsuunnitelma, joka on valmis toteutettavaksi heti uusien verkkosivujen valmistuttua. Suunnitelmassa eritellään selkeästi käytettävien markkinointiviestintäkanavien merkitys yrityksen markkinointiviestinnälle ja kuinka kutakin kanavaa tulee käyttää yrityksen markkinoinnissa. Suunnitelma sisältää myös markkinointiviestinnän toteutuksen aikataulun ja budjetin, joiden avulla yritys voi toteuttaa suunnitelman käytännössä
Opinnäyte toteutetaan produktina ja työn tutkimusmenetelmä on toiminnallinen. Työn tarkoituksena on tehdä rintanapeille kohdennetun verkkosivuston markkinointiviestintäsuunnitelma, joka on kustannustehokas ja räätälöity täysin toimeksiantajan tarpeita ajatellen. Tavoitteena on saada markkinointiviestintäsuunnitelman avulla lisänäkyvyyttä ja -tunnettuutta jo olemassa olevien asiakkuuksien sekä potentiaalisten uusien asiakkaiden keskuudessa.
Suunnitelma perustuu markkinointiviestinnän eri osa-alueisiin, joita on tutkittu kirjallisuuden, internetin ja haastatteluiden kautta. Ulkopuolisten tietolähteiden tukena toimii myös opinnäytetyön tekijän oma työkokemus toimeksiantoyrityksessä ja sitä kautta kerätyt tiedot ja havainnot. Teoriaosuudessa käsitellään markkinointiviestintä, markkinointiviestinnän osa-alueet ja suunnittelu kattavasti ja työn empiirisessä osuudessa sovelletaan teoria kohdeyritykselle sopivaksi. Työn empiiriosuutta varten on haastateltu HEF Group Oy:n tuotantojohtaja Jyri Jarockia ja myyntihenkilöstöön kuuluvaa Sanna-Mari Haverista.
Työn lopputuloksena on toimeksiantajalle valmistettu, selkeä markkinointiviestintäsuunnitelma, joka on valmis toteutettavaksi heti uusien verkkosivujen valmistuttua. Suunnitelmassa eritellään selkeästi käytettävien markkinointiviestintäkanavien merkitys yrityksen markkinointiviestinnälle ja kuinka kutakin kanavaa tulee käyttää yrityksen markkinoinnissa. Suunnitelma sisältää myös markkinointiviestinnän toteutuksen aikataulun ja budjetin, joiden avulla yritys voi toteuttaa suunnitelman käytännössä