MARKKINOINTISUUNNITELMA LED IT UP -VERKKOKAUPALLE
Mankolanaho, Anette (2017)
Mankolanaho, Anette
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017091815184
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017091815184
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää yrityksen markkinointia kannatta-vampaan suuntaan, ja tehostaa yrityksen toimintaa. Tässä opinnäytetyössä pyrittiin myös löytämään keinot, joilla tietoisuus Led It Up -verkkokaupasta kasvaisi.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimiva ja selkeä markkinointisuunnitelma Led It Up -verkkokaupalle, sillä yrityksellä ei ollut sellaista vielä entuudestaan. Tavoitteena oli, että luodun markkinointisuunnitelman avulla yritys saisi itselleen uuden-laista linjaa ja suunnannäyttäjää markkinoinnilleen.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa tutustuttiin markkinointisuunnitelman kannalta olennaisiin aihepiireihin, kuten esimerkiksi markkinointiin käsitteenä, kilpailukei-noihin, lähtökohta-analyysiin, markkinointiviestintään, ja markkinointistrategiaan. Opinnäytetyön teoria koottiin kirjallisuutta ja Internet-sivuja hyödyksi käyttäen.
Opinnäytetyön empiirinen osa toteutettiin laadullista eli kvalitatiivista tutkimusta käyttäen. Led It Up -verkkokaupan toista perustajaa haastateltiin opinnäytetyötä varten teemahaastattelua apuna käyttäen. Teemahaastattelu valittiin, sillä se koettiin vapautensa ja keskustelunomaisuutensa takia parhaaksi tavaksi tiedon keräämiseksi. Haastattelun ja teorian pohjalta lähdettiin yritykselle rakentamaan markkinointisuunnitelmaa.
Tämän opinnäytetyön tuloksena toimeksiantajana toimineelle yritykselle syntyi markkinointisuunnitelma, ja kuvaus kehotetuista markkinointitoimenpiteistä seu-raavan vuoden ajaksi. Lisäksi yrityksen markkinointi suunniteltiin kannattavam-maksi ja sen toimintaa pyrittiin myös tehostamaan.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimiva ja selkeä markkinointisuunnitelma Led It Up -verkkokaupalle, sillä yrityksellä ei ollut sellaista vielä entuudestaan. Tavoitteena oli, että luodun markkinointisuunnitelman avulla yritys saisi itselleen uuden-laista linjaa ja suunnannäyttäjää markkinoinnilleen.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa tutustuttiin markkinointisuunnitelman kannalta olennaisiin aihepiireihin, kuten esimerkiksi markkinointiin käsitteenä, kilpailukei-noihin, lähtökohta-analyysiin, markkinointiviestintään, ja markkinointistrategiaan. Opinnäytetyön teoria koottiin kirjallisuutta ja Internet-sivuja hyödyksi käyttäen.
Opinnäytetyön empiirinen osa toteutettiin laadullista eli kvalitatiivista tutkimusta käyttäen. Led It Up -verkkokaupan toista perustajaa haastateltiin opinnäytetyötä varten teemahaastattelua apuna käyttäen. Teemahaastattelu valittiin, sillä se koettiin vapautensa ja keskustelunomaisuutensa takia parhaaksi tavaksi tiedon keräämiseksi. Haastattelun ja teorian pohjalta lähdettiin yritykselle rakentamaan markkinointisuunnitelmaa.
Tämän opinnäytetyön tuloksena toimeksiantajana toimineelle yritykselle syntyi markkinointisuunnitelma, ja kuvaus kehotetuista markkinointitoimenpiteistä seu-raavan vuoden ajaksi. Lisäksi yrityksen markkinointi suunniteltiin kannattavam-maksi ja sen toimintaa pyrittiin myös tehostamaan.