Google Adwords vs Facebook Ads
Metsänen, Matias (2017)
Metsänen, Matias
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017061513570
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017061513570
Tiivistelmä
Digitaalinen markkinointi eli digimarkkinointi on tällä hetkellä markkinointimaailman kuu-mimpia osa-alueita. Tässä opinnäytetyössä syvennytään kahteen eri digimarkkinoinnin to-teutustapaan; hakusanamainontaan ja sosiaalisen median mainontaan.
Google on ylivoimaisesti maailman käytetyin hakukone yli 90 prosentin markkinaosuudellaan. Google Adwords on googlen tarjoama työkalu maksetun hakusanamainonnan tekemiseen.
Facebook Ads on maailman käytetyimmän yhteisöpalvelu Facebookin tarjoama mainostyökalu Facebookissa mainostamiseen. Tässä työssä käydään läpi mitä ominaisuuksia Adwords ja Facebook Ads pitävät sisällään, mitä niiden käyttöönotto vaatii ja miten ne käytännössä toimivat.
Työn tavoitteena oli käytön lisäksi selvittää, miten nämä kaksi eroavat toisistaan ja millaiseen käyttötarkoitukseen ne sopivat. Tutkimuksesta selvisi, että valinta näiden kahden välillä ei ole yksinkertainen, ja riippuu pitkälti toimialasta sekä mainoskampanjan tavoitteista.
Google on ylivoimaisesti maailman käytetyin hakukone yli 90 prosentin markkinaosuudellaan. Google Adwords on googlen tarjoama työkalu maksetun hakusanamainonnan tekemiseen.
Facebook Ads on maailman käytetyimmän yhteisöpalvelu Facebookin tarjoama mainostyökalu Facebookissa mainostamiseen. Tässä työssä käydään läpi mitä ominaisuuksia Adwords ja Facebook Ads pitävät sisällään, mitä niiden käyttöönotto vaatii ja miten ne käytännössä toimivat.
Työn tavoitteena oli käytön lisäksi selvittää, miten nämä kaksi eroavat toisistaan ja millaiseen käyttötarkoitukseen ne sopivat. Tutkimuksesta selvisi, että valinta näiden kahden välillä ei ole yksinkertainen, ja riippuu pitkälti toimialasta sekä mainoskampanjan tavoitteista.