Isoweli Oy:n tunnettuuden kartoittaminen
Sen, Alex (2017)
Sen, Alex
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017061213305
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017061213305
Tiivistelmä
Isoweli Oy tarjoaa ICT-palveluita ja ratkaisuja pääsääntöisesti yritysasiakkaille ympäri suomea.
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, kuinka muut yrityskumppanit Jyväskylän alueella tuntevat Isoweli Oy:n ja millä tavoin he kokevat heidän yrityksensä tunnettuunsa ja palvelut. Tavoitteena oli saada konkreettisia ja monipuolisia vastauksia, jotta pystyttäisiin keskittymään kehittämistä vaativien kohteiden parantamiseen sekä parantamaan yrityksen tunnettuutta muille yritysasiakkaille tulevaisuudessa.
Tutkimukseen valittiin 13 eri yritystä Jyväskylän alueelta, jotka olivat parhaillaan yhteistyössä Isoweli Oy:n kanssa. Jokaisen yrityksen edustajaa haastateltiin liittyen Isoweli Oy:n tunnettuuteen, toiminnan laatuun, osa-alueiden ja kehittämiseen liittyen. Tuloksilla pyrittiin vaikuttamaan tulevaisuuden toimintaan ja parantelemaan sitä myötä havaittuja kehittämistä vaativia kohtia. Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jossa käytettiin puolistrukturoitua teemahaastattelua.
Haastatteluista kävi ilmi niin tyytyväisyys asiantuntijuutta, palveluita ja henkilöstöä kohtaan. Tutkimuksessa kävi myös ilmi kehittämistä vaativat toimenpiteetkin kuten yhteistyön tarkempi läpikäynti asiakkaan kanssa, laitteistoon liittyvien ongelmien korjaaminen sekä kunnossa olevat kohdat, jotka eivät välttämättä vaatisi kehittämistä.
Yritys on ottanut saadut tutkimustulokset kehittämisen kohteiksi ja tulee suorittamaan vastaisuudessa erilaisia parannuksia omaan toimintaansa, palveluihin sekä tiedottamiseen liittyen.
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, kuinka muut yrityskumppanit Jyväskylän alueella tuntevat Isoweli Oy:n ja millä tavoin he kokevat heidän yrityksensä tunnettuunsa ja palvelut. Tavoitteena oli saada konkreettisia ja monipuolisia vastauksia, jotta pystyttäisiin keskittymään kehittämistä vaativien kohteiden parantamiseen sekä parantamaan yrityksen tunnettuutta muille yritysasiakkaille tulevaisuudessa.
Tutkimukseen valittiin 13 eri yritystä Jyväskylän alueelta, jotka olivat parhaillaan yhteistyössä Isoweli Oy:n kanssa. Jokaisen yrityksen edustajaa haastateltiin liittyen Isoweli Oy:n tunnettuuteen, toiminnan laatuun, osa-alueiden ja kehittämiseen liittyen. Tuloksilla pyrittiin vaikuttamaan tulevaisuuden toimintaan ja parantelemaan sitä myötä havaittuja kehittämistä vaativia kohtia. Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jossa käytettiin puolistrukturoitua teemahaastattelua.
Haastatteluista kävi ilmi niin tyytyväisyys asiantuntijuutta, palveluita ja henkilöstöä kohtaan. Tutkimuksessa kävi myös ilmi kehittämistä vaativat toimenpiteetkin kuten yhteistyön tarkempi läpikäynti asiakkaan kanssa, laitteistoon liittyvien ongelmien korjaaminen sekä kunnossa olevat kohdat, jotka eivät välttämättä vaatisi kehittämistä.
Yritys on ottanut saadut tutkimustulokset kehittämisen kohteiksi ja tulee suorittamaan vastaisuudessa erilaisia parannuksia omaan toimintaansa, palveluihin sekä tiedottamiseen liittyen.