Asiakasanalyysi - Case: E-Bogu Finland
Yang, Anzhou (2017)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060812944
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060812944
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on määrällinen tutkimus, jossa pyritään selvittämään toimeksiantajan E-Bogu Finlandin asiakkaiden tietoja. Tässä opinnäytetyössä käydään läpi asiakastyytyväisyyttä ja sen hyödyntämistä, sen keruumenetelmiä, sen hyötyjä, sekä sen eri tekjöitä ja vaikuttajia. Työssä käydään tämän teeman lisäksi asiakkaiden ostokäyttäytymistä.
Työn tavoitteena on luoda toimeksiantoyritykselle kehitysideoita, jotka tulevat suoraan heidän omilta asiakkailtaan ja joilla he pystyisivät parantamaan heidän nykyistä myyntiään, sekä liiketoimintaansa.
Tämän tavoitteen saavuttamiseksi kirjoittaja kerää teorioistaan yleispätevää ymmärrystä markkinoiden taktiikkoihin ja näiden, sekä tutkimuksesta saatujen palautteiden nojalla kirjoittaja esittää toimeksiantoyritykselleen päteviä kehitysideoita.
Opinnäytetyön idean alkuperä lähti kirjoittajan omasta mielenkiinnosta kyseistä markkinaa kohti, sekä hänen tuttavallisuudestaan toimeksiantoyritystään kohti. Kirjoittaja halusi tutustua enemmän yrityksen tuotteiden markkinaan, sekä samalla tuottaa sille hyötyä omalla kontribuutiollaan. Hän toivoo, että tästä opinnäytetyöstä on toimeksiantajalleen suurta hyötyä ja toivoo tämän markkinan kukoistavan Suomessa.
Opinnäytetyö toteutettiin 2016 lokakuun ja 2017 maaliskuun välisenä aikana.
Työn tavoitteena on luoda toimeksiantoyritykselle kehitysideoita, jotka tulevat suoraan heidän omilta asiakkailtaan ja joilla he pystyisivät parantamaan heidän nykyistä myyntiään, sekä liiketoimintaansa.
Tämän tavoitteen saavuttamiseksi kirjoittaja kerää teorioistaan yleispätevää ymmärrystä markkinoiden taktiikkoihin ja näiden, sekä tutkimuksesta saatujen palautteiden nojalla kirjoittaja esittää toimeksiantoyritykselleen päteviä kehitysideoita.
Opinnäytetyön idean alkuperä lähti kirjoittajan omasta mielenkiinnosta kyseistä markkinaa kohti, sekä hänen tuttavallisuudestaan toimeksiantoyritystään kohti. Kirjoittaja halusi tutustua enemmän yrityksen tuotteiden markkinaan, sekä samalla tuottaa sille hyötyä omalla kontribuutiollaan. Hän toivoo, että tästä opinnäytetyöstä on toimeksiantajalleen suurta hyötyä ja toivoo tämän markkinan kukoistavan Suomessa.
Opinnäytetyö toteutettiin 2016 lokakuun ja 2017 maaliskuun välisenä aikana.