The Boxin käytettävyys viinin markkinoinnissa
Uitti, Juho; Mickos, Christian (2017)
Uitti, Juho
Mickos, Christian
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060612529
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060612529
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin produktina. Työn tavoitteena oli selvittää The Boxin käytettävyyttä viinin markkinoinnissa järjestämällä The Boxissa moniaistillinen viininmaistelu. Viininmaistelun jälkeen järjestimme ryhmähaastattelun osallistuneille, jonka tarkoituksena oli selvittää tuoko moniaistillinen tila lisäarvoa maistelutilaisuuteen ja voiko sitä hyödyntää viinin markkinoinnissa.
The Box on Haaga-Helia ammattikorkeakoulun hanke, jonka tarkoituksena on kehittää ja tutkia erilaisten ihmisen aisteihin vaikuttavien teknologioiden hyödyntämistä markkinoinnissa ja tuotekehityksessä.
Opinnäytetyön suunnitteluprosessi alkoi keväällä 2016, mutta tietoperustan kirjoittaminen alkoi vasta vuoden 2017 tammikuussa. Produkti toteutettiin huhtikuussa ja työ valmistui toukokuussa.
Moniaistillisen viininmaistelun järjestäminen The Boxissa oli erittäin kiintoisa ja ammattitaitoamme kehittävä produkti. Pääsimme yhdistämään mielenkiintomme uuteen The Boxin tarjoamaan tekniikkaan sekä ammatillisen kiinnostuksemme viiniin ja sen markkinointiin.
Työn tietoperusta rajattiin koskemaan The Box-hanketta, järjestelmällistä viininmaistelun teoriaa, viinin markkinointia sekä moniaistisuutta ja maistelutilaisuudessa tarjoiltujen viinien markkina-asemaa Suomessa. Empiirinen osa koostuu järjestämämme maistelutilaisuuden suunnittelusta, järjestämisestä ja osallistujien kokemuksista.
Moniaistilliseen maisteluun osallistuneiden henkilöiden kokemuksien pohjalta pohdimme opinnäytetyön viimeisessä luvussa The Boxin käytettävyyttä viinin markkinoinnissa sekä esitämme jatkokehitysehdotuksia maistelutilaisuuden uudelleen järjestämistä varten. Vertaamme myös keräämiämme kokemuksia tietoperustassa käsiteltyihin teemoihin.
Kokemusten ja pohdintojen perusteella voidaan todeta, että moniaistillinen viininmaistelu The Boxissa oli onnistunut ja se tuotti siihen osallistuneille henkilöille lisäarvoa normaaliin viininmaisteluun verrattuna
The Box on Haaga-Helia ammattikorkeakoulun hanke, jonka tarkoituksena on kehittää ja tutkia erilaisten ihmisen aisteihin vaikuttavien teknologioiden hyödyntämistä markkinoinnissa ja tuotekehityksessä.
Opinnäytetyön suunnitteluprosessi alkoi keväällä 2016, mutta tietoperustan kirjoittaminen alkoi vasta vuoden 2017 tammikuussa. Produkti toteutettiin huhtikuussa ja työ valmistui toukokuussa.
Moniaistillisen viininmaistelun järjestäminen The Boxissa oli erittäin kiintoisa ja ammattitaitoamme kehittävä produkti. Pääsimme yhdistämään mielenkiintomme uuteen The Boxin tarjoamaan tekniikkaan sekä ammatillisen kiinnostuksemme viiniin ja sen markkinointiin.
Työn tietoperusta rajattiin koskemaan The Box-hanketta, järjestelmällistä viininmaistelun teoriaa, viinin markkinointia sekä moniaistisuutta ja maistelutilaisuudessa tarjoiltujen viinien markkina-asemaa Suomessa. Empiirinen osa koostuu järjestämämme maistelutilaisuuden suunnittelusta, järjestämisestä ja osallistujien kokemuksista.
Moniaistilliseen maisteluun osallistuneiden henkilöiden kokemuksien pohjalta pohdimme opinnäytetyön viimeisessä luvussa The Boxin käytettävyyttä viinin markkinoinnissa sekä esitämme jatkokehitysehdotuksia maistelutilaisuuden uudelleen järjestämistä varten. Vertaamme myös keräämiämme kokemuksia tietoperustassa käsiteltyihin teemoihin.
Kokemusten ja pohdintojen perusteella voidaan todeta, että moniaistillinen viininmaistelu The Boxissa oli onnistunut ja se tuotti siihen osallistuneille henkilöille lisäarvoa normaaliin viininmaisteluun verrattuna