Kanta-asiakastapahtuman järjestäminen : Kultajousi Oy Kokkolassa
Hartikainen , Inka (2017)
Hartikainen , Inka
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060612508
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060612508
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on kanta-asiakastapahtuman järjestäminen Kultajousi Oy Kokkolassa. Toiminnallinen opinnäytetyö koostui teoreettisesta viitekehyksestä, ja käytännön osuudesta, jossa teoriatietoa sovellettiin tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen.
Teoriaosuus koostui tapahtumamarkkinoinnin määritelmästä, onnistuneen tapahtuman suunnitteluprosessista yksittäisen liikkeen näkökulmasta osana suurempaa konsernia, sekä asiakkuuksien hallinnasta ja asiakaskannattavuudesta.
Toiminnallinen osuus sisälsi tavoitteen ja toteutuksen tapahtumasta, jossa asiakkaat tunsivat olonsa tervetulleiksi. Tapahtuman tavoitteena oli Kultajousi Oy:n asiakassuhteiden lujittaminen ja tapahtumien järjestämisen kehittäminen. Opinnäytetyön loppuosassa käytiin läpi tapahtuman myyntitulokset sekä tapahtumaan liittyvän asiakaskyselyn vastaukset.
Opinnäytetyö toteutettiin Kokkolan Kultajousi Oy:n toimeksiannosta. Tapahtuman suunnit-telu tapahtui helmi-maaliskuussa 2017, ja tapahtuma järjestettiin 9.4.2017.
Teoriaosuus koostui tapahtumamarkkinoinnin määritelmästä, onnistuneen tapahtuman suunnitteluprosessista yksittäisen liikkeen näkökulmasta osana suurempaa konsernia, sekä asiakkuuksien hallinnasta ja asiakaskannattavuudesta.
Toiminnallinen osuus sisälsi tavoitteen ja toteutuksen tapahtumasta, jossa asiakkaat tunsivat olonsa tervetulleiksi. Tapahtuman tavoitteena oli Kultajousi Oy:n asiakassuhteiden lujittaminen ja tapahtumien järjestämisen kehittäminen. Opinnäytetyön loppuosassa käytiin läpi tapahtuman myyntitulokset sekä tapahtumaan liittyvän asiakaskyselyn vastaukset.
Opinnäytetyö toteutettiin Kokkolan Kultajousi Oy:n toimeksiannosta. Tapahtuman suunnit-telu tapahtui helmi-maaliskuussa 2017, ja tapahtuma järjestettiin 9.4.2017.