Asiakastyytyväisyystutkimus : Variston Tenniksen valmennuksessa olevat jäsenet
Ekblad, Jukka-Pekka (2017)
Ekblad, Jukka-Pekka
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060512389
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060512389
Tiivistelmä
Opinnäytteen tarkoituksena oli selvittää Variston Tennis-seuralle, miten tyytyväisiä seuran valmennuksessa olevat jäsenet ovat asiakaspalvelun tasoon, tiloihin, joissa seura toimii, sekä yleisellä tasolla valmennuksen tasoon ja sisältöön. Tutkimuksen tavoitteena on tuottaa seuralle kehitysehdotus toiminnan parantamiseen saatujen vastausten perusteella.
Kysely toteutettiin sähköisenä kyselynä hyödyntäen webropol-kyselyohjelmaa. Tämä oli edullisin ja yksinkertaisin tapa toteuttaa kysely. Kysely pidettiin melko lyhyenä ja nopeana vastata, jotta saataisiin mahdollisimman suuri joukko vastauksia. Kyselyn vastaamiseen kuluva aika oli noin 5 minuuttia, ja kysymyksiä oli yhteensä 15 kpl.
Kysely lähetettiin kaikkiaan 255 jäsenelle, jotka osallistuvat seuran valmennustunnille. Vastauksia tuli määräaikaan mennessä (vastausaika 1 viikko+3 päivää jatkoaikaa) 42 kappaletta, joten vastausprosentti oli 16,5. Jatkoajan aikana vastauksia tuli 2 lisää, joten lisäajalla ei juuri ollut merkitystä vastausten lisäämisen kannalta. Avattuja mutta ei lähetettyjä kyselyitä oli yhteensä 69 kappaletta, eli keskeytysprosentti oli 27. Keskeytysprosentti oli melko korkea ja siihen voi olla suuri syy se, että viimeiseen avoimeen kysymykseen oli pakko vastata. Se voi herkästi olla syy, että kysely keskeytetään.
Yleisellä tasolla tutkittuna vastauksia, valmennuksessa olevat jäsenet ovat suhteellisen tyytyväisiä valmennuksen ja asiakaspalvelun tasoon. Naiset olivat hieman miehiä tyytyväisempiä valmennukseen ja asiakaspalveluun liittyvissä kysymyksissä. Tilojen toimivuudessa ja siisteydessä olisi toivomisen varaa. Tiloihin yleisesti haluttaisiin hieman kohennusta ja uudistusta. Myös pukuhuoneiden ahtaus ruuhka-aikana huolestutti ihmisiä.
Kysely toteutettiin sähköisenä kyselynä hyödyntäen webropol-kyselyohjelmaa. Tämä oli edullisin ja yksinkertaisin tapa toteuttaa kysely. Kysely pidettiin melko lyhyenä ja nopeana vastata, jotta saataisiin mahdollisimman suuri joukko vastauksia. Kyselyn vastaamiseen kuluva aika oli noin 5 minuuttia, ja kysymyksiä oli yhteensä 15 kpl.
Kysely lähetettiin kaikkiaan 255 jäsenelle, jotka osallistuvat seuran valmennustunnille. Vastauksia tuli määräaikaan mennessä (vastausaika 1 viikko+3 päivää jatkoaikaa) 42 kappaletta, joten vastausprosentti oli 16,5. Jatkoajan aikana vastauksia tuli 2 lisää, joten lisäajalla ei juuri ollut merkitystä vastausten lisäämisen kannalta. Avattuja mutta ei lähetettyjä kyselyitä oli yhteensä 69 kappaletta, eli keskeytysprosentti oli 27. Keskeytysprosentti oli melko korkea ja siihen voi olla suuri syy se, että viimeiseen avoimeen kysymykseen oli pakko vastata. Se voi herkästi olla syy, että kysely keskeytetään.
Yleisellä tasolla tutkittuna vastauksia, valmennuksessa olevat jäsenet ovat suhteellisen tyytyväisiä valmennuksen ja asiakaspalvelun tasoon. Naiset olivat hieman miehiä tyytyväisempiä valmennukseen ja asiakaspalveluun liittyvissä kysymyksissä. Tilojen toimivuudessa ja siisteydessä olisi toivomisen varaa. Tiloihin yleisesti haluttaisiin hieman kohennusta ja uudistusta. Myös pukuhuoneiden ahtaus ruuhka-aikana huolestutti ihmisiä.