SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINNISSA : Case: Kannuksen keskuspesula Oy
Timonen, Riikka; Rajala, Silja (2017)
Timonen, Riikka
Rajala, Silja
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060412226
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060412226
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli tehdä sosiaalisen median markkinointisuunnitelma Kannuksen keskuspesula Oy:lle. Työssä tarkasteltiin sosiaalisen median merkitystä ja hyödyntämismahdollisuuksia markkinoinnissa sekä, mitä asioita tulee ottaa huomioon sosiaalisen median markkinointia suunniteltaessa. Koska sosiaalinen media on jatkuvassa nousussa, on se tuonut myös muutoksia markkinointiin. Yhä useammat ihmiset käyttävät sosiaalista mediaa tuotteita ja palveluja vertaillessaan.
Markkinointisuunnitelman teoriapohjana käytettiin markkinointia ja sen kilpailukeinoja, sosiaalista mediaa ja tarkemmin myös markkinointia sosiaalisessa mediassa. Tarkasteluun otettiin myös sosiaalisen median eri kanavat ja niiden käyttö markkinoinnissa.
Suunnitelmaosuudessa mietittiin yritykselle sopivia sosiaalisen median markkinoinnin kanavia ja tapoja. Teimme yritykselle SWOT-analyysin ja sen avulla sosiaaliseen mediaan painottuvan markkinoinnin vuosikellon vuodelle 2018.
Markkinointisuunnitelman teoriapohjana käytettiin markkinointia ja sen kilpailukeinoja, sosiaalista mediaa ja tarkemmin myös markkinointia sosiaalisessa mediassa. Tarkasteluun otettiin myös sosiaalisen median eri kanavat ja niiden käyttö markkinoinnissa.
Suunnitelmaosuudessa mietittiin yritykselle sopivia sosiaalisen median markkinoinnin kanavia ja tapoja. Teimme yritykselle SWOT-analyysin ja sen avulla sosiaaliseen mediaan painottuvan markkinoinnin vuosikellon vuodelle 2018.