Live-roolipelaaminen mediatuottajan silmin
Aronen, Satu (2017)
Aronen, Satu
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060212177
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060212177
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tarkastelee live-roolipelaamista mediatuottajan näkökulmasta ja tutkii erilaisia tapoja hyödyntää audiovisuaalista materiaalia live-roolipelien yhteydessä. Opinnäytetyön ensimmäinen osa vertailee elokuva- ja LARP-tuotantoja keskenään ja pohtii, mitä yhteistä niillä on sisällöllisesti ja tuotannollisesti.
Osana opinnäytetyötä toteutettiin kyselytutkimus aiheesta AV-materiaalin käyttäminen live-roolipeleissä. Työssä esitellään ja analysoidaan tutkimuksen tuloksia, ja pohditaan mitä kannattaa ottaa huomioon jos videoita haluaa hyödyntää live-roolipeleissä.
Työn kolmas osa esittelee live-roolipelissä kuvatun Club Beat Up: Club Asylum –lyhytelokuvan tekoprosessia. Kyseisessä tuotannossa sovellettiin työn teoriaosuutta käytännössä, hyödynnettiin mm. kyselytutkimuksen tuloksia ja sovellettiin reality-ohjelman tekemistä.
Osana opinnäytetyötä toteutettiin kyselytutkimus aiheesta AV-materiaalin käyttäminen live-roolipeleissä. Työssä esitellään ja analysoidaan tutkimuksen tuloksia, ja pohditaan mitä kannattaa ottaa huomioon jos videoita haluaa hyödyntää live-roolipeleissä.
Työn kolmas osa esittelee live-roolipelissä kuvatun Club Beat Up: Club Asylum –lyhytelokuvan tekoprosessia. Kyseisessä tuotannossa sovellettiin työn teoriaosuutta käytännössä, hyödynnettiin mm. kyselytutkimuksen tuloksia ja sovellettiin reality-ohjelman tekemistä.