Kysynnänhallintaprosessin kehittäminen ITIL-viitekehyksen mukaiseksi
Kiuru, Satu (2017)
Kiuru, Satu
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053011195
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053011195
Tiivistelmä
Kehittämistehtävässä luodaan yhtenäinen toimintamalli sisäisten tietohallintohankkeiden, projektien, kehitysideoiden ja sisäisiä sovelluksia koskevien muutospyyntöjen kysynnänhallintaan (engl. Demand Management). Kehittämistehtävässä tutkitaan aiempaa käytössä ollutta toimintamallia ja kehitetään paremmin tarpeita vastaava malli käyttämällä apuna haastattelu- ja kyselytutkimuksia, havainnointia sekä teoriatietoutta. Tutkimusstrategia on konstruktiivinen ja keskeisin aineisto kootaan teemahaastattelujen avulla. Kehittämistehtävän teoreettinen viitekehys muodostuu ITIListä sekä ITIL kysynnänhallintaprosessista, joka pyrkii auttamaan liiketoimintaa ymmärtämään eri sykleissä tapahtuvia kysynnänvaihteluja.