Rohkeuskoulun toiminnan laajentaminen kansainvälisille markkinoille
Vanhala, Janne; Singh, Jaspal (2017)
Vanhala, Janne
Singh, Jaspal
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
Creative Commons Attribution-NonCommercial 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052910873
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052910873
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee, toimeksiantajallemme Tmi Jevgeni Särjelle, laatimaamme asiakkaiden tavoittamissuunnitelmaa kansainvälisillä markkinoilla sekä kansainvälistymisessä vaadittavien yritystoiminnan käytännön toimien vaiheittaista toteuttamista. Suunnitelma on toteutettu step-by-step -ohjeistuksena yritykselle, sisältäen myös nykyisen toiminnan kehitysehdotuksia. Opinnäytetyö keskittyy enimmäkseen kuluttaja-asiakkaiden tavoittamisen keinojen käsittelyyn. Yritysasiakkaiden tavoittelun käsittely on rajattu pelkästään koulutusten jaotteluun, tulevaisuuden mahdollisuuksien takia, jotta toimintatapaa ei tarvitse tulevaisuudessa muuttaa suuresti.
Rohkeuskoulu tarjoaa asiakkailleen valmennusta itsevarmuuteen, sosiaalisiin taitoihin, tunne-elämän käsittelyyn sekä arkipäivän tilanteiden rohkeuteen. Verkkokaupassa yritys myy Jevgenin kirjoittamia e-kirjoja, jotka käsittelevät valmennuksiin liittyviä asioita. Rohkeuskoulun päätoimikanavana tällä hetkellä on elaparemmin.fi -blogi, joka on kaikille vapaasti luettavissa.
Mindfulness, eli tunteiden ja ajatusten hyväksyminen ja pohdinta rentoutus- ja stressinhallintakeinona, on nykyään jatkuvasti kasvava ilmiö. Nykyaikaisesta kiireisestä maailmasta johtuen, ihmiset ovat alkaneet hakemaan erilaisia keinoja oman olotilansa parantamiseen, yhtenä näistä mindfulness harjoitukset. Rohkeuskoulun toiminta pohjautuu hyvin läheisesti mindfulness teemaan, vaikka Jevgeni ei toimintaansa mindfulness koulutukseksi kutsukaan.
Sosiaalinen media on modernissa maailmassa hyvin tärkeä ilmiö. Sen kautta on mahdollista tavoittaa erilaisia ihmisiä erilaisista paikoista kaikkialta maailmasta. Rohkeuskoulun toiminnassa sosiaalinen media on suuressa merkityksessä, sillä yrityksen toiminta on verkossa ja toiminnan markkinointi sekä asiakashankinta tapahtuvat yksinomaan sosiaalisen median kautta.
Opinnäytetyön produktiosiossa käsittelemme Rohkeuskoulun kansainvälistymiselle tärkeitä asioita. Käsittely etenee järjestyksessä, jota ehdotamme eri asioiden hoitamiseksi, yrityksen toiminnan sujumisen varmistamiseksi. Käsittely aloitetaan käytännön toimista, kuten toiminimien ja domainien hankinnasta ja erilaisista yritystoiminnan vaatimista prosesseista. Osio sisältää myös ehdotuksen verkkosivujen rakenteesta. Tämän osan pääpaino on markkinoinnissa, eri sosiaalisen median kanavien kautta. Käsittelemme myös markkinoinnin budjetointia lyhyesti. Osio tiivistyy lyhyisiin kuvauksiin tarvittavista askeleista, jota yrittäjän on helppo hyödyntää kansainvälistymisprosessin etenemisen seuraamiseen.
Rohkeuskoulu tarjoaa asiakkailleen valmennusta itsevarmuuteen, sosiaalisiin taitoihin, tunne-elämän käsittelyyn sekä arkipäivän tilanteiden rohkeuteen. Verkkokaupassa yritys myy Jevgenin kirjoittamia e-kirjoja, jotka käsittelevät valmennuksiin liittyviä asioita. Rohkeuskoulun päätoimikanavana tällä hetkellä on elaparemmin.fi -blogi, joka on kaikille vapaasti luettavissa.
Mindfulness, eli tunteiden ja ajatusten hyväksyminen ja pohdinta rentoutus- ja stressinhallintakeinona, on nykyään jatkuvasti kasvava ilmiö. Nykyaikaisesta kiireisestä maailmasta johtuen, ihmiset ovat alkaneet hakemaan erilaisia keinoja oman olotilansa parantamiseen, yhtenä näistä mindfulness harjoitukset. Rohkeuskoulun toiminta pohjautuu hyvin läheisesti mindfulness teemaan, vaikka Jevgeni ei toimintaansa mindfulness koulutukseksi kutsukaan.
Sosiaalinen media on modernissa maailmassa hyvin tärkeä ilmiö. Sen kautta on mahdollista tavoittaa erilaisia ihmisiä erilaisista paikoista kaikkialta maailmasta. Rohkeuskoulun toiminnassa sosiaalinen media on suuressa merkityksessä, sillä yrityksen toiminta on verkossa ja toiminnan markkinointi sekä asiakashankinta tapahtuvat yksinomaan sosiaalisen median kautta.
Opinnäytetyön produktiosiossa käsittelemme Rohkeuskoulun kansainvälistymiselle tärkeitä asioita. Käsittely etenee järjestyksessä, jota ehdotamme eri asioiden hoitamiseksi, yrityksen toiminnan sujumisen varmistamiseksi. Käsittely aloitetaan käytännön toimista, kuten toiminimien ja domainien hankinnasta ja erilaisista yritystoiminnan vaatimista prosesseista. Osio sisältää myös ehdotuksen verkkosivujen rakenteesta. Tämän osan pääpaino on markkinoinnissa, eri sosiaalisen median kanavien kautta. Käsittelemme myös markkinoinnin budjetointia lyhyesti. Osio tiivistyy lyhyisiin kuvauksiin tarvittavista askeleista, jota yrittäjän on helppo hyödyntää kansainvälistymisprosessin etenemisen seuraamiseen.