Markkinointiviestinnän kehittäminen Rakennus-Pakki Oy:ssä
Behm, Arla (2017)
Behm, Arla
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705249914
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705249914
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tuottaa Lappeenrannan Rakennus-Pakki Oy:lle markkinointiviestinnän kehittämiseen suunnitelma. Yrityksellä on edessään sukupolvenvaihdos, minkä vuoksi uuden toimintatavan lanseeraus on otollista. Yrityksellä ei ole aiempaa kokemusta markkinointi- eikä markkinointiviestintätoimista. Tarkoituksena on laatia suunnitelma, joka painottuu digitaalisiin viestintäkanaviin ja muihin kustannustehokkaisiin markkinointiviestintäratkaisuihin.
Työ on toiminnallinen opinnäytetyö, joka koostuu raportista sekä työn tuloksena syntyneestä produktista. Työn raportti koostuu teoriaosasta, jossa käydään läpi markkinointiviestinnän suunnitteluun liittyvää prosessia. Produkti on yksilöllisesti toimeksiantajalle laadittu työkalu, jonka avulla yritys voi toteuttaa johdonmukaista markkinointiviestintää. Työn tarkoituksena on vastata työelämän tarpeisiin.
Keskeisinä lähteinä on käytetty alan kirjallisuutta sekä ajankohtaisia lähteitä. Asiantuntijoiden eri teoriat ja mallit esitellään työssä ja ne toimivat produktin perustana. Markkinointiviestintäsuunnitelma on johdettu yrityksen liiketoimintastrategiasta. Suunnitelman mallina toimii mukautettu SOSTAC-malli. Ajankohtaisuus ilmenee etenkin digitaaliseen markkinointiin liittyvien trendien ja ilmiöiden kautta. Tavoitteena on hyödyntää mahdollisimman monipuolisesti relevantteja lähteitä.
Työn suunnittelu alkoi keväällä 2016 ja työ valmistui keväällä 2017. Työn avulla yritys pystyy toteuttamaan tavoitteiden mukaista markkinointiviestintää ja toimimaan uusin, innovatiivisin menetelmin toimialallaan.
Työ on toiminnallinen opinnäytetyö, joka koostuu raportista sekä työn tuloksena syntyneestä produktista. Työn raportti koostuu teoriaosasta, jossa käydään läpi markkinointiviestinnän suunnitteluun liittyvää prosessia. Produkti on yksilöllisesti toimeksiantajalle laadittu työkalu, jonka avulla yritys voi toteuttaa johdonmukaista markkinointiviestintää. Työn tarkoituksena on vastata työelämän tarpeisiin.
Keskeisinä lähteinä on käytetty alan kirjallisuutta sekä ajankohtaisia lähteitä. Asiantuntijoiden eri teoriat ja mallit esitellään työssä ja ne toimivat produktin perustana. Markkinointiviestintäsuunnitelma on johdettu yrityksen liiketoimintastrategiasta. Suunnitelman mallina toimii mukautettu SOSTAC-malli. Ajankohtaisuus ilmenee etenkin digitaaliseen markkinointiin liittyvien trendien ja ilmiöiden kautta. Tavoitteena on hyödyntää mahdollisimman monipuolisesti relevantteja lähteitä.
Työn suunnittelu alkoi keväällä 2016 ja työ valmistui keväällä 2017. Työn avulla yritys pystyy toteuttamaan tavoitteiden mukaista markkinointiviestintää ja toimimaan uusin, innovatiivisin menetelmin toimialallaan.