Kohderyhmiä louhimassa : kehitysehdotuksia Finnkinon Event Cineman markkinointiviestintään
Latto, Jeremias (2017)
Latto, Jeremias
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705107470
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705107470
Tiivistelmä
Tutkin opinnäytetyössäni Finnkinon Event Cinema – esityslajin kohderyhmiä, ja kuinka saada ihmisiä käymään elokuvien lisäksi kohderyhmiltään marginaalisemmissa Event Cinema – esityksissä. Tutkimus perustuu teoriaosioon ja yksilökeskusteluihin. Käsittelen opinnäytetyössäni Event Cineman perusteet, kohderyhmänäkemyksen teesit ja soveltamisen, keskusteluiden tutkimustulokset ja analyysin keskusteluiden tuloksista ja omista kokemuksista.
Opinnäytetyön tavoite on Finnkinon löytää kohderyhmänsä paremmin Event Cinema – esityksille. Tutkimuksessa pureudutaan pääasiassa sosiaalisen median potentiaaliin, keskusteluiden tulosten analysointiin ja lähdemateriaalin antaman tiedon hyödyntämiseen kehitysehdotuksissa.
Sosiaalisen median potentiaalin ymmärtävät kaikki yritykset, mutta sitä harva osaa hyödyntää käytännössä oikein. Tutkimukseni kantava voima onkin sosiaalisen median oikeanlainen käyttö. Käyn läpi opinnäytetyössäni eri suomalaisten tapahtumatalojen sosiaalisen median käyttöä ja vertaan niitä Finnkinon käyttäytymiseen. Omat johtopäätökseni perustuvat näihin vertailuihin, teoreettisiin malleihin ja omaan henkilökohtaiseen kokemukseen turkulaisen tapahtumatalon sosiaalisen median markkinoinnin vastaavana.
Verkkokyselyn koin turhaksi tälle aiheelle, sillä sen antamat vastaukset olisivat melko ennalta arvattavissa, olivat kysymykset mitä tahansa. Sen sijaan aiherajat ylittävät keskustelut koin oikeiksi, sillä sitä kautta vastauksissa pääsin pintaa syvemmälle, ihmisien todellisiin motiiveihin ja mielipiteisiin, joihin ei pääsisi käsiksi massamaisessa verkkokyselyssä. Opinnäytetyön perimmäinen tavoite on löytää käytännönläheisiä kehitysehdotuksia Event Cineman kuluttajiin kohdistuvaan markkinointiin sekä digitaalisessa että perinteisessä viestinnässä.
Opinnäytetyön tavoite on Finnkinon löytää kohderyhmänsä paremmin Event Cinema – esityksille. Tutkimuksessa pureudutaan pääasiassa sosiaalisen median potentiaaliin, keskusteluiden tulosten analysointiin ja lähdemateriaalin antaman tiedon hyödyntämiseen kehitysehdotuksissa.
Sosiaalisen median potentiaalin ymmärtävät kaikki yritykset, mutta sitä harva osaa hyödyntää käytännössä oikein. Tutkimukseni kantava voima onkin sosiaalisen median oikeanlainen käyttö. Käyn läpi opinnäytetyössäni eri suomalaisten tapahtumatalojen sosiaalisen median käyttöä ja vertaan niitä Finnkinon käyttäytymiseen. Omat johtopäätökseni perustuvat näihin vertailuihin, teoreettisiin malleihin ja omaan henkilökohtaiseen kokemukseen turkulaisen tapahtumatalon sosiaalisen median markkinoinnin vastaavana.
Verkkokyselyn koin turhaksi tälle aiheelle, sillä sen antamat vastaukset olisivat melko ennalta arvattavissa, olivat kysymykset mitä tahansa. Sen sijaan aiherajat ylittävät keskustelut koin oikeiksi, sillä sitä kautta vastauksissa pääsin pintaa syvemmälle, ihmisien todellisiin motiiveihin ja mielipiteisiin, joihin ei pääsisi käsiksi massamaisessa verkkokyselyssä. Opinnäytetyön perimmäinen tavoite on löytää käytännönläheisiä kehitysehdotuksia Event Cineman kuluttajiin kohdistuvaan markkinointiin sekä digitaalisessa että perinteisessä viestinnässä.