Sedulaaki 2014
Kamppinen, Annamari (2014)
Kamppinen, Annamari
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705086960
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705086960
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee SeAMK tekniikan ja Koulutuskeskus Sedun järjestämää kurssia nimeltään Sedulaaki. Sedulaakissa Koulutuskeskus Sedun opiskelijat rakentavat radio-ohjattavan ilmatyynyaluksen. Kurssin lopuksi järjestetään kilpailu, jossa opiskelijat kisaavat aluksillaan.
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, miten opiskelijat ja opettajat kokevat toiminnan ja kurssin laadun. Tavoitteena on myös tarjota SeAMK tekniikalle tietoa mahdollisista kehittämiskohteista. SeAMK tekniikan yhtenä tavoitteena on markkinoida Koulutuskeskus Sedun opiskelijoille ammattikorkeakoulun tarjoamia tekniikan alan jatko-opintoja. Työn tavoitteena on arvioida myös tämän tavoitteen toteutumista.
Työn teoreettinen viitekehys perustuu palveluun, palvelun laatuun ja palvelun laadun osatekijöihin. Tutkimuksessa on käytetty kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Opiskelijat vastasivat kurssin aikana kahteen kyselyyn ja toiminnassa mukana olevat opettajat haastateltiin. Tutkimusaineiston avulla analysoitiin kurssin laatua ja kerättiin kehitysehdotuksia, jotka tukevat Sedulaakin järjestämistä jatkossa.
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, miten opiskelijat ja opettajat kokevat toiminnan ja kurssin laadun. Tavoitteena on myös tarjota SeAMK tekniikalle tietoa mahdollisista kehittämiskohteista. SeAMK tekniikan yhtenä tavoitteena on markkinoida Koulutuskeskus Sedun opiskelijoille ammattikorkeakoulun tarjoamia tekniikan alan jatko-opintoja. Työn tavoitteena on arvioida myös tämän tavoitteen toteutumista.
Työn teoreettinen viitekehys perustuu palveluun, palvelun laatuun ja palvelun laadun osatekijöihin. Tutkimuksessa on käytetty kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Opiskelijat vastasivat kurssin aikana kahteen kyselyyn ja toiminnassa mukana olevat opettajat haastateltiin. Tutkimusaineiston avulla analysoitiin kurssin laatua ja kerättiin kehitysehdotuksia, jotka tukevat Sedulaakin järjestämistä jatkossa.