Markkinointisuunnitelma Hieronta Vepsälinen Oy
Hartikainen, Pia (2017)
Hartikainen, Pia
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705086772
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705086772
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli palvelualalla toimivan yksinyrittäjän markkinointisuunnitelman
tekeminen, joka toteutettiin toimeksiantona Hieronta Vepsäläinen Oy:lle. Markkinointisuunnitelma
on tehty toimeksiantajan tarpeiden pohjalta. Tavoitteena oli laatia käytännönläheinen
työkalu yrityksen tueksi markkinointisuunnitelman toteuttamiselle ja
markkinointitoimenpiteiden aloittamiseen.
Opinnäytetyössä käsiteltiin markkinointisuunnitelmaan tarvittavia aihealueita. Opinnäytetyö
jakautuu teoriaosuuteen ja toimeksiantajayrityksen markkinointisuunnitelmaan. Teoriaosuudessa
on käsitelty markkinointia käsitteenä, markkinoinnin tehtäviä ja tavoitteita,
markkinoinnin kilpailukeinoja, SWOT-analyysiä sekä markkinointibudjettia. Lähteinä käytettiin
alan kirjallisuutta ja internetin ajankohtaisia lähteitä. Toimeksiantajayrityksen markkinointisuunnitelmassa
on käsitelty teoriassa käytyjä asioita toimeksiantajan näkökulmasta
ja nämä asiat on koottu yrittäjän kanssa käytyjen keskustelujen pohjalta.
Opinnäytetyön tuloksena valmistui tavoitteen mukainen ja käytännönläheinen toimeksiantajayritykselle
sopiva ja toteutettavissa oleva markkinointisuunnitelma.
tekeminen, joka toteutettiin toimeksiantona Hieronta Vepsäläinen Oy:lle. Markkinointisuunnitelma
on tehty toimeksiantajan tarpeiden pohjalta. Tavoitteena oli laatia käytännönläheinen
työkalu yrityksen tueksi markkinointisuunnitelman toteuttamiselle ja
markkinointitoimenpiteiden aloittamiseen.
Opinnäytetyössä käsiteltiin markkinointisuunnitelmaan tarvittavia aihealueita. Opinnäytetyö
jakautuu teoriaosuuteen ja toimeksiantajayrityksen markkinointisuunnitelmaan. Teoriaosuudessa
on käsitelty markkinointia käsitteenä, markkinoinnin tehtäviä ja tavoitteita,
markkinoinnin kilpailukeinoja, SWOT-analyysiä sekä markkinointibudjettia. Lähteinä käytettiin
alan kirjallisuutta ja internetin ajankohtaisia lähteitä. Toimeksiantajayrityksen markkinointisuunnitelmassa
on käsitelty teoriassa käytyjä asioita toimeksiantajan näkökulmasta
ja nämä asiat on koottu yrittäjän kanssa käytyjen keskustelujen pohjalta.
Opinnäytetyön tuloksena valmistui tavoitteen mukainen ja käytännönläheinen toimeksiantajayritykselle
sopiva ja toteutettavissa oleva markkinointisuunnitelma.